Tuesday, June 29, 2010

Sindir gol England di Internet


BOLA (dalam bulatan) tendangan Frank Lampard melepasi garisan gol semasa perlawanan menentang Jerman di Stadium Free State, Bloemfontein, Afrika Selatan kelmarin.


LONDON - Terdapat pihak yang menyindir dan mempersendakan kemenangan Jerman di Internet ekoran gol kontroversi Frank Lampard yang dinafikan pengadil dari Uruguay, Jorge Larrionda, lapor sebuah akhbar semalam.

Sindirian itu dilakukan dengan cara pengubahsuai imej satu garis putih bagi menunjukkan bola yang ditendang oleh Lampard belum melepasi garisan gol walaupun sebenarnya ia sudah melepasi garisan gol.

Semasa perlawanan tersebut tendangan Lampard itu yang sudah melepasi garisan gol tidak diiktiraf oleh pengadil semasa kedudukan Jerman mengatasi England 2-1.

Sementara itu, seorang pengguna Internet di laman sosial Twitter yang menggunakan nama Queen UK menyatakan: "Cari dari manakah asal pengadil tersebut dan dapatkan selaras senapang M16 (agar ditembak sahaja)."

"Saya mahu tahu apa yang pengadil dan penjaga garisan lihat. Jelas sekali mereka tidak melihat permainan dengan teliti," tambahnya.

"Kita perlukan penjaga garisan dari Rusia," celah seorang lagi peminat pasukan England.

Sindirian itu seakan-akan mengesahkan perasaan jutaan peminat England yang berang terhadap keputusan pengadil yang tidak mengira gol Lampard sehingga menyebabkan Jerman menang 4-1 pada pusingan kedua kelmarin.

Pengadil itu sebelum ini pernah digantung selama enam bulan oleh Persatuan Bola Sepak Uruguay dan penjaga garisan turut dibuu oleh penyokong England di stadium.

Seorang pemain judi profesional berusia 37 tahun dari Oldham, Richard Carter berkata: "Saya duduk jauh dan boleh nampak bola itu masuk.

Sementara itu, pengacara televisyen, Jonathan Ross tergamam apabila gol Lampard itu tidak dikira.

"Bola sudah jauh masuk hinggakan saya boleh nampak tanpa perlu memakai kanta lekap!" katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: