Tuesday, June 29, 2010

Linda Hashim Tak Kisah Sekadar Berlakon Drama

Linda, rezekinya di kaca televisyen

BIARPUN sudah lebih 10 tahun berada dalam industri hiburan, nama Linda Hashim lebih popular dikalangan peminat drama tempatan berbanding filem.

Malah pelakon berusia 26 tahun ini turut digelar "ratu telenovela" apabila kerap muncul dalam drama-drama tempatan berbanding filem.

Sedangkan bakat dan rupa paras yang dimiliki memungkinkan dia melangkah lebih jauh lagi.

Akur dengan rezeki yang dikurniakan kepadanya, Linda menganggap itu satu pencapaian berperingkat untuk mencapai kejayaan satu hari nanti.

"Saya tidak kisah jika ada yang mengelar saya "ratu telenovela" sebab saya akui lebih banyak berlakon drama berbanding filem. Mungkin rezeki saya sudah di sini.

"Cabaran berlakon filem dan drama sama sahaja. Apabila kita di lokasi penggambaran kita tetap melakukan perkara yang sama iaitu menghayati dan menyampaikan watak tersebut dengan baik.

"Apa yang membezakan antara filem dan drama hanyalah kekerapan muncul di televisyen. Drama lebih kerap berbanding filem," jelasnya yang bakal keluar dengan filem seram berjudul Rasuk.

Pelakon yang popular menerusi beberapa drama televisyen seperti Duranni, Dua Hati, Ayahku Kahwin Lagi dan Cinta Batu Belah ini memberitahu sentiasa menyusun langkah dalam mencorak kerjaya seninya.

Walaupun lambat dikenali di peringkat lebih tinggi berbanding pelakon baru lain, Linda tidak pernah patah semangat. Malah berkali-kali tawaran dihulurkan kepadanya dikaji terlebih dahulu sebelum difikirkan sesuai dan terdaya untuk menerimanya.

"Saya tidak berasa kecewa walaupun belum dikenali. Saya lebih selesa mencipta nama sedikit demi sedikit tetapi terus kekal di industri ini.

"Saya jadikan lakonan sebagai sumber rezeki bukan untuk mencari populariti," tambahnya yang tuurt berlakon dalam drama episod terbaru Halimah Jongang 3 dan Tudung ekspres.

1 comment:

Tinggalkan Komen Anda Sini: