Wednesday, June 30, 2010

Pemain England disindir akhbar tempatan


BEBERAPA pemain England turun dari sebuah pesawat di Lapangan Terbang Heathrow, London semalam.


LONDON - Pemain-pemain England tiba di Lapangan Terbang Heathrow di sini sejurus sebuah pesawat mendarat kira-kira pukul 6 pagi semalam.

Namun, sebuah akhbar tempatan mendakwa luka dialami para pemain itu selepas tewas 1-4 kepada Jerman di Afrika Selatan bakal terubat kerana mereka pulang untuk menikmati penajaan dan kontrak lumayan hasil daripada Liga Perdana Inggeris.

Lima pemain ternama England iaitu John Terry, Ashley Cole, Frank Lampard, Wayne Rooney dan Steven Gerrard akan memperoleh lebih £100,000 (RM490,363) seminggu.

Pemain-pemain England itu kebanyakannya memakai sut skuad rasmi pasukan bola sepak dibawa memasuki ruang untuk tetamu kenamaan (VIP) di lapangan terbang tersebut. Mereka juga tidak berdepan dengan rombongan wartawan yang mahu mendapatkan komen.

Pemain-pemain itu kemudian menaiki kereta masing-masing. Sementara itu, jurulatih England, Fabio Capello yang mendapatkan kritikan peminat kerana tewas di pusingan kedua didapati menaiki sebuah pesawat lain selepas dia tiba di lapangan terbang berkenaan.

Dia yang berasal dari Itali menaiki pesawat itu bersama isterinya dan dipercayai menuju ke Switzerland.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: