Wednesday, June 30, 2010

Dipenjara 14 hari kerana 'duit kopi' RM100


MEOW BOON (menutup muka) dibawa ke Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu semalam atas dakwaan cuba memberi 'duit kopi' kepada seorang sukarelawan polis November tahun lalu.


KUALA TERENGGANU - Gara-gara 'duit kopi' RM100, seorang jurujual dihukum penjara 14 hari serta denda RM10,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam.

Jika gagal membayar denda itu, tertuduh, Chew Meow Boon yang bekerja di sebuah syarikat di Kampung Merbau Patah dekat sini terpaksa menjalani hukuman penjara selama enam bulan lagi.

Keputusan itu dibacakan hakim, Che Mohamad Zulkifly Jusoh selepas tertuduh mengaku salah cuba merasuah seorang sukarelawan polis pada 21 November tahun lalu di Stesen Bas Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT).

Mengikut fakta kes, Meow Boon telah memasuki laluan bas yang tidak dibenarkan untuk kenderaan lain di stesen bas itu kira-kira pukul 2.10 petang dan dia ditahan seorang sukarelawan polis, Koperal Alias Mohamad yang meronda bersama tiga lagi rakannya yang lain.

Bagaimanapun, ketika kompaun sedang ditulis, Meow Boon telah meletakkan dua keping wang kertas bernilai RM50 di atas meja di hadapan Alias dan apabila ditanya, tertuduh memberitahu itu adalah 'duit kopi' untuk membatalkan saman.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: