Monday, June 14, 2010

Pandu Puteri tanam pokok di SMK Padang Midin


Anuar Harun (kiri) bersama ahli Persatuan Pandu Puteri Malaysia menanam pokok ketika menyertai aktiviti Jejak Pandu Puteri 2010 di Kuala Terengganu, semalam.


KUALA TERENGGANU 13 Jun - Seramai 80 ahli Persatuan Pandu Puteri Malaysia (PPPM) Cawangan Terengganu dan Pahang yang menyertai Jejak Pandu Puteri 2010 singgah di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Padang Midin di sini semalam bagi mengadakan aktiviti menanam pokok.

Ketibaan rombongan dua buah bas itu disambut oleh pengetua sekolah tersebut, Anuar Harun dan pegawai kanan persatuan.

Pesuruhjaya Renjer Persatuan Pandu Puteri Malaysia Cawangan Terengganu merangkap Pesuruhjaya Daerah Kuala Terengganu, Rozanariah Abdul Ghafar berkata, rombongan yang terdiri daripada pemimpin pandu puteri, pandu puteri renjer, pandu puteri remaja dan pandu puteri tunas melibatkan 40 orang bagi setiap negeri.

Katanya, projek Jejak Pandu Puteri 2010 itu adalah anjuran PPPM melibatkan 13 persatuan di seluruh negeri dan akan menjelajah di beberapa negeri dengan destinasi terakhir di Perlis pada 15 Jun ini.

''Setiap negeri yang menjadi tempat persinggahan akan diadakan aktiviti menanam pokok bagi menggalakkan kempen bumi hijau dan menghargai alam sekitar," katanya selepas menerima kunjungan rombongan itu di sini hari ini.

Rozanariah berkata, antara negeri yang menjadi persinggahan peserta ialah Kelantan, Pulau Pinang, dan Perlis manakala negeri-negeri di Selatan ialah di Melaka, Negeri Sembilan dan Selangor.

Katanya, kesemua 492 peserta yang dibahagikan kepada tiga kumpulan itu akan menjalankan pelbagai aktiviti duntuk menguji ketahanan fizikal dan mental.

Selain itu katanya, peserta juga akan dibawa ke tempat-tempat menarik di setiap tempat persinggahan.

''Kalau di Perlis antaranya ialah Galeri Diraja, Taman Ular, Taman Herba, Gua Kelam dan Tasoh Lake Resort,'' ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: