Monday, June 14, 2010

Kamera pintar mengurus gambar


NX10 bukan saja untuk merakam gambar tetapi menceritakan pengalaman pengguna.


SAMSUNG Electronics sekali lagi mencari sesuatu yang berlainan bagi mereka yang baru berjinak-jinak dengan kamera DSLR.

Terkini Samsung melancarkan rangkaian terbaru kamera dan perakam video yang direka cipta untuk memenuhi keperluan pengguna bagi imejan digital bermutu tinggi dan pengurusan gambar lebih mudah.

Menggabungkan ciri industri dan keselesaan pengguna, rangkaian produk Samsung mengukuhkan lagi evolusi imej digital dalam usaha menjadi syarikat pengimejan terulung dunia.

Pengarah Urusan, Samsung Malaysia Electronics (SME) Sdn Bhd, Yu Jai Sul berkata, cara pengguna, masa merakan dan cara gambar dikongsi semakin berubah.

"Keperluan pengguna semakin berubah, daripada hanya merakam gambar sehingga kepada menguruskan gambar," katanya.

Rangkaian terbaru kamera dan perakam video memberikan penyelesaian lengkap mengabadikan saat indah serta berkongsi dan menikmatinya.

Bagi mencapai matlamatnya, Samsung memberikan tumpuan kepada kamera pintar bagi memenuhi keperluan pengguna berbeza dan mencipta pengalaman yang diimpikan oleh pengguna hasil teknologi optik dan hubungan dengan peralatan lain dengan lebih baik.

Justeru Samsung mengeluarkan kamera NX10 - sebuah kamera konsep dengan definisi tinggi dan ciri mudah alih yang mudah digunakan.

Dengan slogan 'Sekadar Gambar? Cipta Pengalaman!' NX10 menyeru pengguna bukan saja untuk merakam gambar tetapi menceritakan pengalaman mereka.

Kamera dwiLCD ini merupakan satu lagi bidang tumpuan sambil memperkenalkan model yang boleh digunakan oleh semua.

Selain itu Samsung juga memantapkan kedudukannya dengan memperkenalkan model kamera kompak premium dengan reka bentuk bergaya dan spesifikasi tinggi dan kamera kompak canggih yang menggunakan kekuatan teknologi optik.

Kamera NX10 mewakili kategori baru yang bertujuan memenuhi keinginan pengguna untuk mencipta imej imaginatif dan ikonik menerusi keupayaan suntingan kreatif kamera.

Gandingan tahap kualiti imej DSLR yang tinggi dengan ciri mudah alih kamera kompak dan disokong dengan sejumlah lapan kanta yang direka khusus bagi memastikan pengguna dapat menikmati pengalaman fotografi yang lebih menarik.

Dengan Lensa Zoom Padat, Lensa Luas dan Lensa Lempang yang menyediakan tahap prestasi optik yang tinggi kepada pengguna tanpa memerlukan lensa yang berada di pasaran.

Apa yang lebih membanggakan NX10 terpilih menerima Anugerah Produk Digital Inovatif 2010 daripada Persatuan Pemasaran Imejan Digital (DIMA) yang disampaikan sempena pameran tahunan Persatuan Pemasaran Foto (PMA) di Anaheim, California, Amerika Syarikat (AS).

NX10 telah berada di pasaran pada harga runcit RM2,799 bagi lensa kit piawai 18-551S dan RM3,099 dengan lensa lempeng.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: