Friday, June 25, 2010

Noh sedia minta maaf


KUMPULAN Hujan sangat rapat dengan peminat-peminat mereka.


BARU-BARU ini, kecoh diperkatakan tindakan busuk yang dilakukan oleh seorang artis yang semakin meningkat naik terhadap peminatnya.

Noh dari kumpulan indie terkenal, Hujan, didakwa menurunkan autograf kepada salah seorang peminatnya dengan menulis 'Awak busuk' di satu majlis yang diadakan di Unisel, Shah Alam, Selangor.

Peminat wanita yang mulanya teruja dengan kehadiran idolanya itu terus tersentak dengan perlakuan Noh lalu membuat keputusan untuk meminta Noh memohon maaf secara terbuka.

Tanpa pernah disangka Noh, wanita itu dengan beraninya menggunakan sebuah rancangan televisyen mendedahkan perlakuannya dan meminta Noh meminta maaf secara terbuka.

Bila diterjah Noh tentang hal ini, Noh seakan tidak mahu ambil pusing dengan tindakan peminat wanita tersebut yang beria-ia ingin Noh berdepan dengan satu Malaysia dengan meminta maaf kepadanya.

"Saya sedia minta maaf jika dari awal dia berjumpa terus dan beritahu dengan saya sendiri.

"Kalau dia betul-betul mahu saya meminta maaf, mengapa perlu guna orang tengah sedangkan dia boleh luahkan rasa tidak puas hati pada gurauan saya masa itu juga.

"Banyak cara lain dia boleh menghubungi saya dan menyatakan hasratnya kerana tidak dapat menerima gurauan saya, tetapi kenapa perlu ke media?

"Peminat itu siap ada menghubungi beberapa majalah lain untuk keluarkan ceritanya. Mungkin dia cuma mahu populariti," ujar Noh atau nama sebenarnya Mohammad Noh Salleh ketika ditemui di sidang akhbar Konsert Hujan VS Bunkface di sini baru-baru ini.

Cerita Noh, majlis di institut pengajian tinggi itu sudah lama berlalu dan dia juga agak terkejut kenapa baru sekarang peminat wanita itu membuka ceritanya.

Kehadiran Noh bersama dengan salah seorang ahli kumpulan Hujan ketika itu atas undangan saat terakhir oleh penganjur majlis itu sekadar untuk memeriahkan majlis.

Selepas pendedahan peminat wanita itu, ujar Noh, penganjur tersebut turut menghantar mesej kepada Noh meminta maaf atas perlakuan peminat wanita itu.

Akui Noh, dia pasti ramai yang mengecam pelakuannya itu kerana ia terlampau dibesar-besarkan walaupun dia sudah menerangkan ia hanyalah gurauan kerana sifat Noh suka menyakat orang.

Tetapi bagi Noh dia tidak perlu risau kerana peminat dan orang sekeliling yang mengenalinya tahu sifat sebenar Noh dan menyokong tindakannya.

"Biarlah. Kehadiran saya dalam industri hanya untuk mencari makan," terangnya.

Rapat dengan peminat

Di sebalik kecaman hebat yang mengatakan Noh tidak mesra peminat, hakikatnya dia begitu dekat dengan peminat-peminat Hujan yang digelar Raingers.

Hujan dan Raingers sering melakukan pelbagai aktiviti bersama seperti bermain badminton dan menonton wayang beramai-ramai.

Raingers yang pada asalnya tidak saling mengenali antara mereka menjadi rapat kerana pelbagai aktiviti yang dilakukan bersama-sama.

Malah, pernah sekali dia dan ahli Hujan yang lain membuat kejutan hari jadi kepada Raingers setia mereka, Dekgee, yang berada di dalam Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak.

"Paling menyedihkan apabila seorang Raingers yang juga sahabat baik kami, Mohamad Nadmin Sulaiman meninggal dunia baru-baru ini kerana penyakit jantung.

"Banyak pengalaman manis Hujan bersama Nadmin semasa hayatnya yang tidak dapat kami lupakan.

"Nadmin sentiasa dengan kami sejak dari awal kemunculan kami, dari kami tidak dikenali lagi," ujar Noh dalam nada sedih.

1 comment:

  1. itulah harga yg perlu kamo bayar bila jd artis.. wlau bg kamu kecik tp tidak bg org lain. Jika kamu bkn artis maybe akan di pandang remeh perkara tu tp memandangkan kamu menjadi idola ramai, pasti itu menjadi sensitif pada individu yg x mengenali rapat perangai kamu. apapun ambil iktibar, tak semua org spt kita jangkakn & jgn fikir semua org faham cara kita.

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: