Tuesday, June 8, 2010

Dengarnya: Akim bukan sekadar hendak menyanyi

AKIM nampaknya semakin bijak mencuri ruang dan peluang yang ada di depan matanya. Popularitinya dikatakan menyerlah berbanding juara dan naib juara pertandingan yang sama, Hafiz dan Aril. Tapi usahlah sampai timbul perasaan cemburu. Ini adalah rezeki Akim.

Sejak bergelar penyanyi dan pelakon, bakat Akim sebagai pencipta lagu juga menyerlah. Lagu ciptaannya Inilah Cinta juga menjadi lagu tema produk ais krim yang melantiknya menjadi selebriti kempen terbabit. Cik Normah dapat tahu menyusul pula lagu Janji.
Lagu Janji menurut teman sepejabat Cik Normah dikatakan berkaitan dengan kisah benar Akim dengan orang istimewa dalam hidupnya. Cik Normah kurang pasti pula siapa. Cik Normah cuba juga untuk mengorek rahsia dengan mengatakan apakah ia berkaitan dengan Stacy yang pernah dikaitkan dengan Akim, teman Cik Normah hanya mampu tersenyum.Tetapi yang Cik Normah nak kongsi ini ialah perancangan masa depan Akim. Biarpun masih muda, Akim sudah mula beringat menjelang hari tua. Dalam diam, Akim rupa-rupanya sudah mula meneroka pasaran baru dalam dunia perniagaan.
Menurut teman sepejabat Cik Normah lagi, Akim sudah bergelar usahawan. Akim meneruskan perniagaan kuih batang buruk yang diusahakan ibunya di Johor Bahru. Cik Normah dapat tahu kuih resipi ibunya itu mendapat sambutan ramai. Kelas gitu.

Selain itu, Akim juga menjalankan perniagaan pengangkutan, tetapi ia diuruskan kakak dan abangnya di Johor Bahru. Cik Normah tumpang senang dengan visi dan misi Akim. Dalam pada itu, Akim juga dikatakan sedang mempertimbangkan untuk membuka syarikat berkaitan hiburan dalam usaha meneruskan kelangsungan dunia seni yang diterokainya itu. Syabas Akim! Teruskan semangat itu.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: