Saturday, July 16, 2011

Geng Macho pan-Asia tumpas


ABD. RAZAK menunjukkan pistol mainan dan beg galas patung beruang yang dirampas daripada ahli Geng Macho di Serdang semalam.


SERDANG - Satu kumpulan penjenayah dikenali sebagai Geng Macho yang terdiri daripada lelaki bermodalkan wajah tampan dan berpakaian segak dikesan aktif memecah masuk dan menyamun rumah di sekitar daerah ini. Kegiatan Geng Macho itu terbongkar apabila dua daripada ahli kumpulan berkenaan ditahan ketika cuba memecah masuk sebuah rumah teres dua tingkat di Bandar Kinrara, Puchong dalam kejadian pada pukul 10.20 pagi kelmarin.

Dalam kejadian itu, polis menerima maklumat awam berhubung dua lelaki yang berpakaian segak dan berwajah pan-Asia menaiki kereta jenis Peugeot 206, memberhentikan kenderaan sebelum cuba memasuki rumah jirannya. Ketua Polis Daerah Serdang, Supritendan Abd. Razak Elias berkata, jiran mangsa yang curiga dengan kedua-dua lelaki tampan tersebut telah menghubungi polis sebelum kedua-dua mereka ditahan lima minit kemudian.

"Siasatan awal mendapati, kedua-dua suspek yang berusia dalam lingkungan 20-an tersebut cuba mencungkil pintu kediaman mangsa menggunakan pemutar skru. "Pihak polis turut merampas pelbagai peralatan pecah masuk rumah dan samun selain topeng monyet di dalam kenderaan suspek," katanya pada sidang akhbar di Balai Polis Seri Kembangan di sini semalam.

Abdul Razak berkata, hasil soal siasat terhadap kedua-dua suspek tersebut membawa kepada penahanan dua lagi suspek yang juga berwajah tampan dan berusia lingkungan 20-an di sebuah kondominium Taman Segar Mewah, Cheras di sini. "Polis turut menemui sepucuk pistol tiruan disorok dalam beg galas patung beruang, komputer, unit pemprosesan pusat (CPU) dan pelbagai barang berjenama di rumah suspek tersebut. "Siasatan lanjut mendapati, beberapa barang yang ditemui mempunyai kaitan dengan kes pecah masuk dan samun sebuah pejabat di Bandar Baru Bangi dekat sini pada 26 Jun lalu," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: