Sunday, June 13, 2010

Iwan AF8 Timba Ilmu Dengan Anita Sarawak

Iwan bersyukur dapat berguru dengan diva tersohor, Anita Sarawak.

DEMI menjadi penyanyi hebat, finalis Akademi Fantasia (AF) 8, Iwan atau nama sebenarnya, Emirza Azwan Zulazrin Chew, 20 kini berguru dengan diva tersohor, Anita Sarawak.

Iwan berkata, dia dan rakan-rakan seperjuangannya di akademi seperti Maulana, Anum, Shahir, Ema, Ain dan Adira mengikuti kelas Anita sebanyak dua kali seminggu.

"KaK Anita mengajar kami bagaimana untuk menjadi performer dan berkomunikasi dengan penonton semasa berada di atas pentas.

"Macam mana kita nak kekalkan momentum sebagai artis dalam jangka masa yang panjang.... Sebenarnya, banyak lagi seperti berkomunikasi dalam bahasa Inggeris," katanya kepada mStar Online ketika ditemui di Bola Fever Bersama Media 2010 anjuran SuriaFM dan RedFM baru-baru ini.

Iwan menyifatkan tawaran belajar dengan Anita bagaikan pucuk dicita ulam mendatang dan mereka dipilih oleh Astro serta tawaran Anita sendiri.

"Kak Nita sebulat hati nak curahkan ilmu kepada kami.. saya banyak-banyak berterima kasih kepada Kak Nita," ujarnya.

Sambil melahirkan kesyukuran yang teramat sangat, Iwan memberitahu, seseorang itu perlu membuat bayaran tinggi sekiranya ingin belajar dengan artis terkemuka itu.

Anita Sarawak menunjukkan album terbarunya kepada warga media, baru-baru ini.

"Saya berasa sangat bertuah. Kalau nak belajar sendiri dengan Kak Nita, bayarannya sangat mahal. Ini adalah satu peluang yang sangat lucky kepada saya. Kak Nita pun jemput kami belajar dengannya tanpa apa-apa bayaran," jelasnya.

Setakat ini, Iwan telah mengikuti dua kelas bersama Anita dan mendambakan kelas-kelas berikutnya.

Ini kerana dia sedar bahawa gurunya bukan calang-calang tetapi seorang yang telah bergelumang dalam industri hiburan selama berdekad-dekad.

Iwan berjanji memanfaatkan peluang tersebut untuk mengikut jejak langkah Anita menjadi penyanyi tersohor.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: