Tuesday, June 8, 2010

Fizzo pamer skill bola sepak dalam Jersi 9

Di kesempatan demam Piala Dunia 2010 yang semakin hampir, banyak kisah yang tercetus bersangkut-paut dengan dunia bola mula diketengahkan.

Fenomena demam Piala Dunia 2010 sudah mula berjangkit tidak mengira tempat, termasuklah sebuah drama bola sepak yang berjudul, Jersi 9 akan ditayangkan di TV9 setiap hari Ahad mulai kelmarin, jam 10 malam.

Dengan teraju utama Fizzo Omar yang membawakan watak sebagai Mokhtar, seorang remaja kampung yang bercita-cita besar untuk menjadi pemain bola sepak profesional satu hari nanti.

Bukan setakat mempunyai impian yang tinggi, namun dia dikatakan sanggup mengharungi pelbagai carabarn dan liku untuk menghidu kejayaan itu.

Bermula daripada ungkapan, membina cita-cita dari angan-angan, setiap hari Mokhtar akan meluangkan masa untuk membantu bapanya di kebun dan di situ jugalah dia akan berlatih bermain bola sepak seorang diri.

Impian Mokhtar tidak hanya berlegar dalam jiwanya sahaja. Kebetulan seorang pelajar tahun akhir sebuah universiti bernama Hana yang dilakonkan oleh Eira Syazira ingin menyiapkan projek tesisnya, Pencarian Jersi 9 yang memerlukan dia mencari pemain bola sepak remaja dan menubuhkan satu kumpulan.

Dalam melakukan sesuatu perkara pasti ada cabaran yang harus ditempuhui bukan sahaja Moktar yang terpilih dalam mengejar impiannya, malah Hana yang mula menyimpan perasaannya terhadap Moktar yang jauh lebih muda daripadanya.

Drama ini turut dibantu oleh Rahim Omar yang bertidak sebagai jurulatih, Farish Aziz, Abu Bakar Juah dan Faizal Yusof.

Lebih istimewa, peminat bola sepak pasti tidak mahu melepaskan peluang melihat penampilan pemain kebangsaan dan kini sudah bergelar jurulatih kebangsaan seperti, Dollah Salleh, Anuar Abu Bakar, Muhamad Kaironnisam Sahabudin Hussain dan Myhan Rossihan.

Di samping menampilkan kelibat mereka yang julung-julung kali ini, dalam masa yang sama pelbagai tip untuk mengasah bakat dalam dunia sukan bola sepak akan dipertonjolkan.

Oleh itu, jangan lupa melepaskan peluang untuk menyaksikan drama siri ini yang banyak menerapkan soal motivasi dalam mengejar cita-cita bukan sahaja dalam arena bola sepak.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: