Sunday, June 27, 2010

Daphne terkenang parut bersalin


Daphne menggunakan losen untuk memastikan kulitnya sihat dan cantik.


SAAT melahirkan anak merupakan perkara yang tidak dapat dilupakan seumur hidup oleh wanita. Walaupun tidak dapat menikmati rasa bersalin secara normal, kaedah pembedahan turut meninggalkan kenangan. Itulah yang dirasai oleh wanita cantik, Daphne Iking, 31. Baginya, parut yang ditinggalkan kerana pembedahan bersalin tidak akan dilupakan seumur hidup. Mungkin bagi setengah wanita, parut pada perut meninggalkan memori sedih. Namun, Daphne merasakan parut itulah yang sering mengingatkan dia sebagai seorang ibu. Walaupun bergelar ibu tunggal, Daphne bahagia kerana dia dapat merasai perasaan menjadi ibu.

“Parut di perut saya selepas pembedahan melahirkan anak adalah kenangan yang tidak dapat saya lupakan. Ia tidak meninggalkan kenangan buruk tetapi ia menjadi satu memori yang sangat indah sebagai ibu. Namun, sebagai seorang wanita, saya juga mahu memiliki kulit yang lembut dan halus,” ujarnya ketika majlis pelancaran rangkaian losen kulit terbaru, Vaseline di Villa Manja, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Setiap kali Daphne melihat anak perempuannya, dia teringin memiliki kulit licin dan lembut seperti itu.

Daphne berpendapat, dia perlu menjaga kulitnya seperti mana dia memelihara kesihatan diri pada usia 30-an.

Baginya, ia merupakan pakej lengkap bagi seorang wanita berasa yakin walaupun ditimpa pelbagai masalah.

Berkongsi rahsia memiliki kulit sihat dan cantik, sejak dari dulu lagi dia menggunakan produk semula jadi.

Selain memastikan kulit wajah dan badan sihat, ia memastikan Daphne tidak berhadapan dengan keadaan sensitif dan gatal-gatal.

Mungkin tidak ramai tahu, Daphne sering ditemani ubat alergi ke mana sahaja. Baginya, dia sering berhati-hati tentang pemakanan dan penggunaan produk kerana punca alergi pada kulitnya tidak dapat dipastikan doktor.

Ditanya tentang keadaan parut pada perutnya selepas pembedahan, ia beransur hilang dan lembut. Katanya, dengan penggunaan losen yang kerap seperti Vaseline, keadaan parut tersebut semakin pulih.

“Seorang wanita perlu memastikan keadaan kulit sentiasa lembap kerana kita tidak boleh mengembalikan masa dulu. Jika 20 tahun dahulu, kulit saya masih cantik dan baik tetapi sekarang terdapat perubahan warna dan keadaan. Jika daripada awal lagi kita boleh menjaga kulit, ia akan kekal muda sepanjang masa,” jelasnya.

Dalam pada itu, Vaseline yang baru sahaja melancarkan losen kekal lama dengan memastikan kulit lembap dan sihat sudah pun berada di pasaran.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: