Monday, June 21, 2010

Juara pantun Negeri Sembilan


PASUKAN SMK Dato' Undang Musa Al-Haj gembira dapat mengekalkan kejuaraan untuk kali keenam berturut-turut Pesta Pantun Sekolah-Sekolah Menengah Negeri Sembilan di Rembau, baru-baru ini.


REMBAU 20 Jun - Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Dato' Undang Musa Al-Haj, Kuala Klawang sekali lagi muncul juara Pesta Pantun Sekolah-sekolah Menengah Negeri Sembilan yang diadakan di SMK Dato' Undang Abdullah, di sini baru-baru ini.

Dalam pertandingan akhir, pemantun sekolah iaitu Nor Habibah Samad, Nur Shahirah Mohd. Fauzi, Ajeerah Russlan, Siti Zubaidah Taharudin dan Hasrul Hanif Hamdan berjaya mengetepikan cabaran musuh tradisi iaitu SMK Batu Kikir Model Khas yang mewakili daerah Jempol.

Pemantun sekolah itu ialah Nor Habibah Samad, Nur Shahirah Mohd. Fauzi, Ajeerah Russlan, Siti Zubaidah Taharudin dan Hasrul Hanif Hamdan.

Mereka yang tampil dengan busana yang lebih menyerlah telah mempamerkan persembahan yang menarik di samping mampu menjawab pantun pasukan lawan dengan tepat dan bernas.

Justeru, kemenangan pasukan itu memang telah dijangkakan oleh para penonton yang membanjiri dewan berdasarkan pantun yang dijual beli jauh lebih berkualiti berbanding pasukan lawan.

Kejayaan tersebut merupakan kali keenam berturut-turut semenjak tahun 2005.

Selain itu, Ajeerah Russlan telah dinobatkan sebagai pemantun terbaik dalam pertandingan akhir.

Sekolah-sekolah lain yang turut mewakili daerah masing-masing ialah SMK Juasseh, SMK Jelai (Felda), SMK Bukit Saujana, SMK King George V, SMK Agama Pedas dan SM Sains Seremban.

SMK Dato' Undang Musa Al-Haj akan mewakili Negeri Sembilan ke Pesta Pantun Kebangsaan yang dijangka diadakan di Kedah.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: