Tuesday, June 8, 2010

Edry (KRU) Dapat Anak Keempat

Elya, anak keempat Edry dilahirkan di SJMC semalam.

PETALING JAYA: Komposer, pengarah dan penyanyi terkenal, Edry Abdul Halim menyambut kelahiran anak keempatnya, Elya semalam.

Bayi perempuan seberat 3.34 kg itu dilahirkan secara normal di Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC) pada pukul 8.30 pagi semalam.

“Ikutkan tarikh kelahiran Elya adalah minggu depan. Tetapi nampaknya dia tak sabar nak "keluar" lebih awal dari waktunya.

“Kelahiran Elya sangat bermakna bagi saya sekeluarga kerana tarikh 7 Jun bukan sahaja tarikh kelahirannya malah juga tarikh lahir salah seorang adik saya dan ulang tahun perkahwinan ibu bapa saya.

Elya bersama abang dan kakaknya, Emil, 10, Edylia, 7, dan Emery, 3.

“Sepatutnya malam ini kami akan bersama-sama menyambut majlis hari jadi dan ulang tahun,” kata Edry kepada mStar Online.

Menurut Edry, 34, nama Elya adalah gabungan namanya dengan isteri, Milia Mohamad, 35, sama seperti nama anak-anaknya yang lain iaitu Emil, 10, Edylia, 7, dan Emery, 3.

Tidak seperti sesetengah orang yang mahu ramai anak, Edry berkata Elya mungkin anaknya yang bongsu dan dia tidak berhasrat untuk menambah anak lagi selepas ini.

“Kami rasa dah cukup empat orang anak kerana itupun dah ramai. Saya mahu lebih banyak rehat dan fokuskan kepada isteri dan anak-anak yang ada.

“Walaupun isteri tidak bekerja dan merupakan suri rumah sepenuh masa, namun saya mahukan kami berdua menumpukan waktu yang berkualiti untuk anak-anak,” beritahunya lagi.

Dalam perkembangan lain, pengarah filem Magika itu juga sedang menyiapkan lagu tema filem Hikayat Merong Mahawangsa berjudul Sedetik Lebih nyanyian Anuar Zain.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: