Friday, June 24, 2016

Pelapis Edar 10,000 Bubur Lambuk Untuk Bantu Adik Nur Dayana



Persatuan Artis Pelapis Malaysia (Pelapis) mengedarkan kira-kira 10,000 bungkus bubur kepada orang ramai di stesen LRT Kelana Jaya, Ampang dan Masjid Jamek pada Rabu. 
KUALA LUMPUR: Persatuan Artis Pelapis Malaysia (Pelapis) mengedarkan kira-kira 10,000 bungkus bubur lambuk kepada orang ramai di stesen LRT Kelana Jaya, Ampang dan Masjid Jamek di sini, pada Rabu.
Presidennya, Datuk Hazmimi Johar, berkata, program ini diadakan untuk melancarkan kutipan tabung amal adik Nur Dayana Mohd Zaini yang berusia lima tahun bagi menjalankan pembedahan memperbetulkan saluran pernafasan.

"Hari ini kita telah berjaya mengedar hampir 10,000 bungkus bubur kepada orang ramai dan melancarkan tabung adik Dayana yang memerlukan kos untuk melakukan pembedahan saluran penafasan.
Presien Pelapis, Datuk Hazmimi Johar.
"Kami dengan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) seperti We Love Charity, Prasarana, Masjid Jamek dan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) telah mengambil inisiatif untuk membantu adik Dayana yang memerlukan sumbangan sebanyak RM200,000," katanya.

Hazmimi ditemui pada majlis pelancaran kempen RM10 seorang untuk Tabung Ihsan Nur Dayana di Stesen LRT Masjid Jamek di sini.

Nur Dayana memerlukan sumbangan sebanyak RM200,000 untuk melakukan pembedahan membentuk rahang muka bagi membina lubang hidung sebagai persediaan menanam Prosthetic Nose di bahagian muka.

Seramai 10 artis turut menjayakan acara berkenaan dalam mengagih bubur lambuk kepada orang ramai.
Pelawak Abon menyerahkan bubur kepada orang ramai.
Antaranya ialah Abon, Nas (Kilauan Emas Otai), Syafeek Ikhwan (Juara Bintang Pujaan RTM), Ross Hassan dan Helvera Basri.
Dalam pada itu, pelawak veteran Abon berkata, program ini merupakan satu inisiatif untuk membantu orang yang lebih memerlukan serta dapat mengeratkan hubungan sesama artis.

"Ini merupakan satu tanggungjawab kita dalam membantu orang yang memerlukan.

"Program seperti ini bagus dalam menyatukan artis-artis baharu dan lama untuk melakukan kerja amal serta secara tidak langsung ia dapat mengeratkan hubungan bersama," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: