Tuesday, May 1, 2012

PPZ-MAIWP anjur kuiz silang kata


BAHAROM (tiga dari kiri) bersalam dengan Rais sambil disaksikan (dari kiri) Jamal, Daud dan Putri Nazira pada majlis Prapelancaran Kuiz Silang Kata PPZ-MAIWP di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Pusat Pungutan Zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (PPZ-MAIWP) dengan kerjasama akhbar Kosmo! akan menganjurkan Kuiz Silang Kata Bersiri PPZ-MAIWP bertemakan ‘Zakat Harta’ bermula pada 4 Mei hingga 22 Jun depan.

Ketua Pegawai Eksekutif PPZ-MAIWP, Mohd. Rais Alias berkata, kuiz itu menawarkan hadiah keseluruhan bernilai RM10,000 dengan hadiah tempat pertama berupa pakej umrah untuk seorang bernilai RM6,000 tajaan Andalusia Travel & Tours Sdn. Bhd. (Andalusia).

Hadiah tempat kedua dan tempat ketiga pula berupa baucar percutian tajaan Rakyat Travel Sdn. Bhd. (Rakyat Travel) dan Poto Travel & Tours (Poto Travel & Tour) Sdn. Bhd. yang masing-masing bernilai RM3,000 dan RM2,000.

Menurutnya, kuiz sebanyak lapan siri itu akan dipapar dalam akhbar Kosmo! pada setiap hari Jumaat sepanjang tempoh peraduan itu berlangsung.

“Teka silang kata pada setiap siri akan mengandungi sebanyak 20 soalan yang berkisar mengenai zakat harta dan ia perlu dijawab dengan betul oleh pembaca.

“Semua jawapan kuiz dari Siri 1 hingga Siri 8 hendaklah dikumpul dan dihantar sebelum tarikh tutup penyertaan iaitu pada 15 Julai depan,” katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Majlis Prapelancaran Kuiz Silang Kata Bersiri PPZ-MAIWP di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: