Anak gadis lari ikut kekasih
Gambar Hazirah (belakang, kanan) bersama adik- beradiknya.

JELI – Seorang bapa di sini,meminta bantuan orang ramai untuk mencari anak gadisnya, yang didakwa terpedaya dengan pujuk rayu kekasihnya, sehingga sanggup melarikan diri.

Sudah 10 hari Hazirah Yusof, 16, menghilangkan diri, dan kejadian itu disedari bapanya setelah pulang dari madrasah berhampiran, apabila dimaklumkan anak gadisnya meninggalkan rumah di Kampung Sungai Long, Batu Melintang dengan menaiki kereta Iswara kira-kira jam 8 malam minggu lalu.

Bapa gadis berkenaan, Yusuf Musa, 57, berkata, sebelum ini anaknya sudah tiga kali bertindak meninggalkan rumah namun, akan pulang semula selepas beberapa hari kemudian.

Yusuf berkata, mereka sekeluarga tidak pernah memarahinya walaupun dia pernah melakukan kesalahan.

“Tidak tahu apa sebab dia mengambil keputusan itu, saya percaya Hazirah diperdaya dengan pujuk rayu kekasihnya.

“Kerana lelaki itu dia sanggup meninggalkan kami sekeluarga, dan saya berharap orang ramai yang menjumpai Hazirah segera menghubungi saya,” katanya ketika dihubungi semalam.

Menurutnya, sebelum keluar dari rumah Hazirah sempat memberitahu ibunya yang dia mahu ke kedai berdekatan untuk membeli barang.

Tambahnya, alasan yang diberikan Hazirah membuatkan isteri Zainab Yusuff, 46, tidak mengesyaki apa-apa, kerana anaknya tidak menunjukkan sebarang perubahaningin lari rumah.

“Kehilangan Hazirah membimbangkan kami sekeluarga, kerana selepas dia keluar rumah masih tiada khabar berita mengenainya walaupun sudah banyak tempat kami cari,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Jeli, Deputi Superintendan, Sheik Azhar Sheik Omar mengesahkan ada menerima laporan itu dan siasatan akan dijalankan.