Tuesday, May 29, 2012

Majikan dera amah ditahan


SEPASANG suami isteri ditahan di bangunan ini selepas disyaki mendera amah mereka di Setapak, Sentul Kuala Lumpur Sabtu lalu.


KUALA LUMPUR - Perbuatan zalim sepasang suami isteri yang sering mendera seorang amah warga Kemboja hingga menyebabkan tulang pinggul mangsa beralih dari kedudukan asalnya terbongkar apabila pasangan itu ditahan semalam.

Pasangan berusia 35 dan 36 tahun tersebut ditahan pada pukul 10.15 pagi di Kondominium Plaza Prima Setapak di Jalan Prima Setapak, Sentul di sini selepas polis menerima laporan daripada seorang kakitangan sebuah agensi pembekal pembantu rumah.

Sumber memberitahu, rahsia itu terbongkar selepas majikan mangsa menghantar semula wanita berkenaan yang dikenali sebagai Chea Phali, 28, ke agensi tersebut setelah tidak mahu menggunakan khidmatnya lagi pada Sabtu lalu.

Katanya, ketika itu, kakitangan agensi berkenaan hairan apabila melihat mangsa berada dalam keadaan lemah, jalan terhincut-hincut dan lebam serta luka di muka dan badan.

"Selepas diperiksa dengan teliti, kakitangan itu mendapati tulang pinggul amah tersebut telah beralih dari posisi asal akibat dipukul dengan kuat dan kesan diseterika pada badan mangsa.

"Kakitangan itu kemudian telah mendesak mangsa untuk menceritakan apa yang berlaku sebelum mangsa memberitahu yang dia sering didera majikannya sejak bekerja di situ beberapa bulan lalu," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: