Thursday, April 4, 2013

Wang pelaburan RM150,000 lebur


ABDUL RASHEED (kiri) dan Shaharuddin menunjukkan penyata bank bagi pembayaran yang dibuat kepada suspek di Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA - Seorang kontraktor berputih mata selepas wang pelaburan sebanyak RM150,000 lesap dilarikan oleh individu yang mendakwa dirinya 'orang tengah' bagi projek pengubahsuaian pejabat di sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) di Melaka.
Mangsa, Abdul Rasheed Mohamed Ibrahim, 45, berkata, suspek menjanjikan pulangan sebanyak RM220,000 daripada pelaburan itu selain mendapat kembali modal beberapa bulan selepas melabur.
"Saya membayar wang pelaburan secara ansuran mulai bulan Disember 2012 dan suspek berjanji akan membayar balik modal tersebut pada Februari lalu tapi sehingga kini saya tidak menerima sesen pun.
"Semua wang saya serahkan secara tunai dan tiada sebarang dokumen menunjukkan saya telah membuat pembayaran kecuali resit daripada mesin deposit tunai yang dibuat melalui bank sebanyak dua kali," katanya ketika ditemui di pejabat Lembaga Kesedaran Pencegahan Jenayah Malaysia di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: