Tuesday, April 30, 2013

Astro Perkenalkan 'Ceria Pop Star' Untuk Remaja Bawah 15 Tahun

Kanak-kanak peserta Ceria Pop Star serta mereka yang terlibat dalam program berkenaan.
KUALA LUMPUR: Program terbaharu terbitan Astro iaitu Ceria Popstar bakal mencungkil bakat-bakat baru dalam bidang nyanyian bagi mewarnai lagi industri hiburan tempatan.
Pengurus saluran Astro Ceria, Hadzelynda Khairuddin berkata, bakat terpendam para peserta dari lingkungan usia 10 hingga 15 tahun itu akan dilatih dan mereka bakal didedahkan dengan pelbagai genre muzik agar menjadi lebih kreatif.
"Kami memilih peserta 15 tahun ke bawah kerana ingin menggilap bakat mereka yang masih mentah serta membina keyakinan diri membuat persembahan di hadapan penonton," jelasnya ketika ditemui pada majlis pelancaran program itu di Restoran Full House, di sini, Isnin.
Ceria Popstar bakal bersiaran setiap hari Ahad bermula 5 Mei ini pada pukul 11.30 pagi di saluran Astro Ceria.
Sebanyak lapan peserta terbaik telah dipilih yang terdiri daripada lima peserta solo dan tiga berkumpulan.
Mereka dipilih oleh barisan juri profesional di tiga buah lokasi uji bakat di seluruh negara.
Dari kiri; Mawi, Aznil dan Nurul
Dalam pada itu, Hadzelynda berkata, keunikan para peserta pada musim pertama ini adalah ada di antara mereka yang berkebolehan bermain alat muzik seperti keyboard dan gitar.
"Ini keistimewaan yang ingin kita tonjolkan, bukan sahaja dari segi suara malah kebolehan lain yang ada pada mereka.
"Malah keyakinan mereka dapat ditonjolkan apabila membuat persembahan di hadapan penonton kelak," katanya.
Sementara itu, Nabil Ahmad akan bertindak sebagai hos manakala pengacara terkenal, Datuk Aznil Nawawi akan menggalas tanggungjawab sebagai penaung program tersebut.
Penyanyi Nurl Wahab dan Mawi akan menjadi juri tetap di samping seorang juri jemputan setiap minggu.
Dalam perkembangan sama, Hadzelynda berkata, program yang akan bersiaran selama 10 minggu itu akan membawa penonton melihat perkembangan setiap peserta.
"Minggu pertama penonton akan diperkenalkan dengan telatah dan gelagat mereka menerusi uji bakat dan 'bootcamp' yang diadakan sebelum dapat menyaksikan mereka beraksi di atas pentas untuk sembilan minggu berikutnya," katanya.
Juara bakal membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM20,000 manakala tempat kedua dan ketiga masing-masing akan menerima hadiah RM15,000 dan RM10,000.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: