Friday, April 26, 2013

SMK Derma juara CIP KPS


SMK DERMA dari Perlis menjuarai pertandingan CIP KPS anjuran Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang berlangsung di UPM semalam.


SERDANG – Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Derma, Perlis muncul juara keseluruhan dalam pertandingan Cabaran Interaktif Pengguna Kelab Pengguna Sekolah (CIP KPS) Peringkat Kebangsaan 2013 yang berakhir semalam.
Sekolah tersebut yang mengalahkan 15 buah sekolah lain pada peringkat akhir berlangsung di Universiti Putra Malaysia (UPM) membawa pulang sijil, piala pusingan, piala iringan dan wang tunai RM2,500.
Tempat kedua disandang oleh Sekolah Sultan Alam Shah dari Putrajaya manakala Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Jempol, Negeri Sembilan menduduki tempat ketiga.
CIP KPS anjuran Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) merupakan pertandingan ala explorace yang menguji pengetahuan, kecekapan dan kerjasama peserta dari pelbagai aspek kepenggunaan seperti pemakanan sihat, pengurusan kewangan, pemeliharaan alam sekitar serta asas perundangan pengguna.
Timbalan Ketua Setiausaha KPDNKK, Datuk Mohd. Arif Abd. Rahman berkata, cabaran kali ini menerima sambutan menggalakkan dengan penyertaan daripada 977 buah sekolah menengah dari seluruh negara dan melibatkan 3,908 orang pelajar.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: