Saturday, April 27, 2013

Hafiz jumpa keluarga kekasih

HAFIZ kini begitu berhati-hati menyimpan kisah peribadinya daripada dijaja kepada umum.


TIDAK mahu menanggung malu jika hubungannya dengan kekasih tidak menjadi, penyanyi popular, Hafiz Suip, mengambil pendekatan mengunci mulut dan enggan mendedahkan butiran lanjut mengenai kekasih baharunya.
Ujarnya, pengalaman silam juga (putus cinta dengan Adira) menyebabkan mengapa dia bertindak untuk tidak berkongsi mengenai hal peribadinya kepada umum.
Begitupun, Hafiz mengakui hubungannya bersama kekasih yang dirahsiakan identitinya kini melalui fasa yang lebih serius apabila kedua-dua mereka sudah bertemu dengan keluarga masing-masing.
Selain kisah cintanya, penyanyi yang berusia 23 tahun itu juga bercerita mengenai konsert solo pertamanya yang bakal berlangsung di Dewan Filharmonik Petronas (DFP) pada 3 Jun ini.
Ikuti cerita Hafiz selanjutnya.
Kosmo!: Kenapakah sehingga kini Hafiz enggan mendedahkan siapakah kekasih anda?
HAFIZ: Ada benda yang saya boleh kongsikan kepada umum dan ada juga yang perlu saya simpan seperti hal kekasih ini.
Kenapa anda bertindak begitu?
Jika hubungan saya dengan dia (kekasih) tidak jadi, saya juga yang malu nanti.
Adakah anda takut pengalaman putus cinta seperti sebelum ini terjadi lagi kepada anda?
Ya. Saya tidak mahu menanggung malu sekali lagi.
Boleh tahu, adakah anda benar-benar serius dengan kekasih baharu anda ini?
Ya, malah kami juga sudah mengenali keluarga masing-masing.
Bilakah anda dan kekasih bakal berkahwin?
Belum ada sasaran bila kami akan berkahwin. Saya baru berusia 23 tahun. Saya mahu stabilkan ekonomi diri dan keluarga terlebih dahulu. Kalau kemampuan diri pun belum cukup, bagaimana saya mahu membahagiakan orang lain.
Beralih pada soalan lain. Apakah perkembangan terbaharu anda?
Awal Mei ini, saya akan melancarkan album ketiga berjudul Luahan Hati Seorang Anak Seni. Album tersebut memuatkan sembilan buah lagu termasuk single pertama saya iaitu Bahagiamu Deritaku. Selepas itu saya akan berehat selama sebulan.
Kenapakah anda ingin berehat?
Saya berehat selama sebulan untuk membuat persiapan pada konsert solo saya yang akan berlangsung 3 Jun ini di Dewan Filharmonik Petronas.
Boleh cerita sikit mengenai konsert tersebut?
Saya akan menyanyikan sembilan buah lagu pada konsert yang bakal berlangsung selama sejam suku itu. Saya akan menyanyi enam buah lagu saya dan selebihnya adalah lagu-lagu popular penyanyi lain. Kemungkinan juga akan ada artis undangan popular.
Adakah konsert yang berlangsung selama sejam suku itu dapat memberi kepuasan kepada peminat anda?
Itu sebenarnya masa yang telah diberikan oleh pihak DFP. Lagipun ia adalah konsert pertama saya dan rasanya masa tersebut adalah mencukupi. Insya-Allah, kalau berjaya, untuk konsert kedua nanti saya akan buat dengan durasi yang lebih panjang, malah di tempat yang lebih besar.
Bagaimanakah dari segi penjualan tiket anda sekarang?
Alhamdulillah, tiket sudah pun habis dijual.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: