Tuesday, April 30, 2013

Bapa ditahan kerana anak pandu Ferrari


Gambar menunjukkan wajah seorang kanak-kanak yang memandu sebuah kereta Ferrari di Kerala, India.


NEW DELHI - Polis di bandar Kerala di sini memfailkan dakwaan ke atas seorang lelaki kerana membenarkan anak lelakinya yang baru berusia sembilan tahun memandu kereta Ferrari miliknya.
Mohammed Nisham dikenakan dakwaan membahayakan nyawa kanak-kanak dan membenarkan budak bawah umur memandu kereta, jelas Inspektor M.V. Verghese.
Isteri Nisham merakamkan aksi anaknya memandu kereta sports tersebut sewaktu majlis hari jadi kesembilan tahun dua minggu lalu. Video itu turut menunjukkan adiknya yang berusia tujuh tahun duduk di kerusi penumpang kereta sama.
Video itu kemudian tersebar di YouTube dan menimbulkan kemarahan orang ramai sekali gus memaksa polis menfailkan dakwaan.
Menurut Verghese, Nisham yang terlibat dalam perniagaan tembakau dan hartanah memiliki 18 buah kereta mewah dianggarkan bernilai AS$4 juta (RM12 juta).
Dia telah meminta untuk membayar wang jaminan dan dijangka menyerah diri di balai polis bandar Kochi. Polis juga akan menyita kereta mewah terbabit ketika kes itu disiasat.
"Saya bangga dengannya. Dia sudah memandu sejak berusia lima tahun. Kami membenarkan dia memandu Ferrari pada hari jadinya selepas meminta kebenaran selama berbulan-bulan," kata ibu kanak-kanak tersebut, Amal Nisham.
Budak lelaki itu sebelum ini juga pernah memandu Lamborghini, Bentley dan kereta mewah lain milik ayahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: