Thursday, April 4, 2013

Filem panas melampau Indonesia

DEWI PERSIK banyak melakonkan babak panas melampau dalam filem-filem seram lakonannya.


JIKA hendak dibandingkan antara filem Malaysia dan Indonesia, sudah tentu produksi negara jiran itu lebih hebat dan berani dalam memaparkan adegan panas.
Tidak dapat dipastikan sama ada ia adalah trend ataupun sudah menjadi identiti pengkarya filem Indonesia.
Namun, adegan panas dan unsur berahi yang disifatkan berlebihan sememangnya sering diselitkan terutamanya menerusi filem-filem seram.
Jika filem seumpama itu diterbitkan di Malaysia, sudah pasti awal-awal lagi pihak Lembaga Penapisan Filem akan memotong adegan-adegan panas tersebut.
Malah, pengkarya tempatan juga tidak akan membikin adegan panas tanpa sebab yang boleh membuatkan filem mereka dibekukan daripada tayangan atau mengundangkan kemarahan masyarakat tempatan.
Kosmo! menyenaraikan beberapa buah filem Indonesia yang menyelitkan adegan panas melampau.
1) Mafia Insyaf
Pelakon: Atiqah Hasiholan, Tora Sudiro, Indah Kalalo, Ferry Ardiansyah, Jaja Miharja, Anindhika, Zaki Zimah, Kiran Shindhu dan Guntur.
Filem ini mengisahkan tentang seorang pewaris mafia bernama Kendra (lakonan Tora Sudiro). Dia jatuh cinta kepada seorang pegawai polis yang sedang menyamar iaitu Selma (Atiqah Hasiholan). Permulaan filem ini menonjolkan adegan di tepi kolam renang dengan ramai wanita memakai pakaian bikini mengelilingi Kendra.
2) Asmara Dua Diana
Pelakon: Jamie Aditya, Luna Maya, Aura Kasih, Mario Maulana, Jose Rizal Manua, dan Restu Sinaga.
Asmara (Jamie Aditya) mengahwini Diana Wulandri (Luna Maya) yang cantik dan merupakan anak tunggal seorang ahli perniagaan kaya di Jakarta. Perniagaan keluarga Diana kemudian diserahkan kepadanya. Masalah Asmara hanya satu, iaitu dia tidak setia dengan seorang wanita. Suatu hari, Asmara bertemu dengan Diana Dwiyana (Aura Kasih) yang seksi dan mempesona. Bermulalah episod kekacauan dalam kehidupannya.
3) Skandal
Pelakon: Uli Auliani, Mario Lawalata, Mike Lucock dan Laras Monca.
Mischa (Uli Auliani) bosan dengan kehidupan rumah tangganya. Suaminya, Aron (Mike Lucock) sibuk dengan pekerjaan baharunya. Namun, Mischa menyangka Aron bermain cinta dengan setiausahanya. Kehidupan Mischa kembali ceria apabila dia bertemu dengan bekas kekasihnya bernama Vincent (Mario Lawalata).
4) Hantu Puncak Datang Bulan
Pelakon: Andi Soraya, Trio Macan, Tesa Mariska, Ferly Putra, Rizky Mocil dan Andreano Phillips.
Filem ini dimulai dengan pasangan yang mabuk asmara bernama Rini dan Andi. Kedua-duanya kemudian mati akibat kecelakaan. Mereka berdua masing-masing bertukar menjadi pocong dan kuntilanak lantas menghantui penghuni rumah sewa yang pernah didiami mereka.

Filem Suster Keramas tidak ketinggalan menampilkan banyak adegan panas yang melampau.


5) Paku Kuntilanak
Pelakon: Dewi Persik, Heather Storm, Keith Foo, Rizky Mocil, Hardi Fadhillah dan Edi Brokoli.
Trio pemburu mayat iaitu Sukun, Obeng dan Odjie mencari kuntilanak yang kembali menjelma menjadi manusia setelah paku di kepalanya dicabut secara tidak sengaja oleh Pak Joko. Pak Joko dipaksa berkahwin oleh ibunya kerana belum juga menemui jodoh pada usia tua. Dia kemudian jatuh cinta kepada seorang wanita jelita bernama Kunti. Wanita itu sebenarnya kuntilanak yang diburu trio pemburu mayat tersebut.
6) Suster Keramas
Pelakon: Herfiza Novianti, Shinta Bachir dan Rin Sakuragi.
Mengisahkan tentang seorang wanita Jepun yang mencari saudaranya yang sebelum ini bekerja sebagai jururawat di Indonesia. Ironinya, saudara yang dicarinya itu sudah meninggal dunia dan sudah menjadi hantu. Hantu jururawat tersebut kini menghantui tiga sahabat baik iaitu Kayla, Barry dan Ariel.
7) Diperkosa Setan
Pelakon: Cynthiara Alona, Teguh Julianto, Mastur, Nia, Elfrida Manik dan Winda Amanta.
Seorang pemuda bernama Rico mati akibat dicekik oleh kuntilanak. Dia kemudian telah menghantui kehidupan seorang gadis cantik, Marsya. Hantu Rico kemudian merogol Marsya dan menyebabkan gadis itu kemudian melahirkan anak yang menyerupai toyol.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: