Sunday, April 11, 2010

Cincin nikah berdarah Nia Ramadhani


NIA dan Ardie dengan cincin pernikahan mereka.


NIA RAMADHANI, pelakon drama bersiri popular menamatkan zaman bujangnya dengan memilih Ardie Bakrie sebagai teman hidupnya.

Tanggal 1 April 2010 menjadi sejarah dalam hidup pasangan ini apabila mereka selamat diijabkabulkan setelah menempuh alam percintaan hampir dua tahun.

Pasangan ini diijabkabulkan dalam majlis gilang gemilang di Hotel Mulia di Jakarta Selatan.

Pernikahan yang gilang gemilang ini bukan sahaja menjadi Wedding of The Year tetapi juga mencatat sejarahnya tersendiri apabila Presiden Republik Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono sendiri menjadi saksi dalam pernikahan tersebut.

Nia memilih Ardie Bakrie iaitu putera bongsu Abu Rizal Bakrie seorang usahawan terkaya di Asia Tenggara. Dalam pernikahan tersebut Ardie memberikan mas kahwin sepasang telekung untuk Nia dan wang sebanyak Rp2,015.

Nia Ramadhani atau nama sebenarnya Prianti Nur Ramadhani mengenakan sembilan pasang persalinan sepanjang majlis yang dianjurkan sempena hari bahagianya itu berteraskan adat Sunda.

Cincin perkahwinan pasangan ini berbeza berbanding pengantin lain kerana bertatahkan darah. Ia diambil daripada darah Nia dan Ardie yang kemudian disatukan di atas batu cincin sebagai lambang mereka kini telah hidup bersatu dan akan setia selamanya. Hadiah perkahwinan yang diterima oleh Nia dan Ardie daripada Abu Rizal ialah pertunjukan wayang kulit yang dipersembahkan selama semalaman untuk tatapan umum pada 3 April lepas. Pasangan itu merancang untuk berbulan madu di Afrika Selatan sambil menyaksikan pertandingan bola sepak Piala Dunia nanti.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: