Tuesday, October 22, 2013

Imej santai tetapi berkeyakinan

KACA mata hitam dilihat sebagai pelengkap fesyen pada zaman ini.


MEMAKAI sepasang cermin mata gelap, pastinya memberikan pelbagai impak kepada diri si pemakai. Ia menambah keterampilan diri. Antaranya kelihatan lebih berkeyakinan, tampil bergaya dan santai selain memberi nilai tambah kepada personaliti seseorang. Namun, pemilihan cermin mata yang sesuai dengan imej diri sangat penting bagi mewujudkan imej diri yang diingini.
Pengedar kaca mata berjenama antarabangsa di Malaysia, Sin Kwang, baru-baru ini memperkenalkan koleksi terbaharu jenama terpilih antarabangsa iaitu Bally, Police, Porche Design dan Charmant Blue Label dalam satu pertunjukan fesyen di Kuala Lumpur. Koleksi cermin mata tersebut adalah antara yang bakal ke pasaran dalam masa terdekat iaitu bermula November ini hingga awal tahun depan.
Menjamin kesemua empat jenama cermin mata yang popular dalam arena global akan memberi lebih banyak pilihan untuk bergaya. Pengarah Negara Sin Kwang Optical, Winston Chong mengakui, koleksi baharu itu terdiri daripada pelbagai rekaan segar dan terkini, di samping rekaan yang dikemaskini dan ditambah nilai.
Bagi koleksi kaca mata Police, antara jenama kaca mata di pasaran yang terkenal dengan sifat maskulin dan lazimnya diserasikan dengan lelaki sofistikated yang mempamerkan imej berani, koleksi baharu yang diperluas menarik perhatian dalam kalangan wanita.
Cermin bayangan biru
Ditubuhkan pada tahun 1980 di Itali, jenama Police tampil dengan lebih 360 rekaan dengan 30 model tetapi masih mengekalkan lensa signaturnya iaitu cermin bayangan biru. Lensa biru oleh Police dilihat sebagai satu simbol kebebasan dan gaya underground yang diiktiraf oleh penggemar jenama ini.
Koleksi kali ini juga dikemaskini dengan penampilan yang lebih mengujakan menggunakan reka bentuk bingkai yang bersifat eksperimental. Setiap reka bentuk melalui penyelidikan dan pemerhatian terperinci dari segi estetika dan teknikal menekankan fesyen bersifat muda yang menyerlah. Dijual pada harga pasaran sekitar RM600 sehingga RM900, jenama Police oleh Sin Kwang dengan lensa biru polarized antara pilihan yang mampu dimiliki.
KOLEKSI Charmant Blue Label menggunakan bingkai kaca mata yang diperbuat daripada logam titanium.


Jenama buatan Jepun yang semakin mendapat nama di arena antarabangsa, Charmant Blue Label pula merupakan jenama yang diiktiraf sebagai pakar untuk bingkai cermin mata, khususnya untuk kegunaan seharian. Tarikan utama cermin mata ini ialah harga yang sangat berkemampuan dengan buatan menggunakan logam berkualiti tinggi iaitu titanium iaitu sejenis logam yang sering digunakan dalam bidang perubatan. Jenama itu menerima respons pasaran yang positif terhadap koleksi tahun 2013 yang kini di pasaran.
Sifat bingkai yang ringan, anggun dan sesuai untuk semua peringkat umur ini dijual hanya pada harga sekitar RM250 sehingga RM350 merangkumi tiga varian iaitu Sleek Titan, Pressure Mount dan Koleksi Kombinasi yang diyakini akan memenuhi cita rasa dan kepentingan pengguna yang pelbagai. Walaupun tidak memfokuskan kepada koleksi cermin mata gelap atau berfesyen, pilihan bingkai cermin mata harianCharmant Blue Labe yang selesa dijamin antara yang terbaik di pasaran.
Rekaan futuristik
Mengambil giliran seterusnya di atas pentas peragaan adalah pertunjukan fesyen cermin mata gelap jenama yang terkenal dengan kemewahan namanya itu sendiri, Porsche. Koleksi cermin mata gelap, Porsche Design sememangnya pilihan untuk mereka yang benar-benar berinspirasi dengan aura kemewahan Porcshe itu sendiri.
Memberi tumpuan khusus kepada kejuruteraan teknikal dan inovatif bagi melahirkan fungsi, daya tahan dan rekaan futuristik, Porsche Design menampilkan gaya moden unik dan pastinya berbeza daripada yang lain. Menggunakan tema The Urban Modernist, cermin mata Porsche Design membawakan reka bentuk yang tahan lasak, elegan dan tulen. Koleksi yang diilhamkan daripada bentuk seni geometri tampil dalam warna hitam dengan kontra warna burgundy. Kesemua koleksi baharu ini terdiri daripada lapan model cermin mata gelap dengan dua hingga tiga pilihan warna bagi setiap model.
Bukan itu sahaja, Porsche Design turut menambah koleksi edisi khas dua lensa untuk satu bingkai yang memberikan pengguna pilihan untuk bergaya dalam dua warna lensa berbeza dalam satu bingkai.
Terakhir sekali menjajah pentas pertunjukan adalah jenama Bally yang mempunyai sejarah berusia 160 tahun di Switzerland. Menariknya mengenai koleksinya kali ini ialah elemen ikonik seperti jalur Trainspotting merah dan putih, motif kambing gunung, lencana Bally dan Blok-B. Semuanya memberi tafsiran baharu kepada koleksi serba baru ini.
Bagi koleksi kaca mata lelaki, Bally mengetengah rekaan berbentuk aviator klasik dengan tangkai logam berselaput kulit. Koleksi wanita pula mempamerkan imej yang lebih anggun dengan bingkai berbentuk bujur dan keperincian feminisme bagi seluruh aspek fizikal cermin mata tersebut. Koleksi wanita dibahagi kepada dua iaitu fesyen serta sukan dan kasual, sementara koleksi lelaki terdiri daripada Top, pejabat dan kasual.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: