• Teazer bakal tandingi jenama luarMohd Radzi bersama dua menu yang paling digemari pelanggannya.

TEAZER Sdn Bhd menerusi jenama minuman berasaskan teh keluaran syarikat Bumiputera, Teazer menyasarkan membuka 10 cawangan menjelang akhir tahun ini, sekali gus menguasai pasaran seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Pengarah Teazer Sdn Bhd, Mohd Radzi Zamani berkata, pembukaan cawangan itu ditawarkan menerusi konsep francais kepada orang ramai yang berminat menjalankan perniagaan minuman itu.

"Kami menawarkan tiga pakej iaitu RM12,000 bagi perniagaan kecil-kecilan di pasar malam, RM45,000 bagi perniagaan di medan selera dan RM85,000 untuk kafe," katanya.
Menurutnya, setakat ini, Teazer hanya mempunyai satu kedai di Busana Menara Mara Kuala Lumpur yang telah beroperasi sejak awal tahun ini dengan modal permulaan RM85,000. Sejak beroperasi Teazer menjana pendapatan purata RM15,000 sebulan.

"Sebelum memulakan perniagaan ini, saya ke Taiwan bagi mempelajari cara membuat minuman yang popular dari negara itu selama hampir setahun.

"Kemudian, apabila pulang ke Malaysia, saya menjalankan pembangunan dan penyelidikan (R&D) hampir enam bulan untuk memastikan produk itu memenuhi cita rasa negara kita dengan membelanjakan lebih RM100,000," katanya.

Sementara itu, mengulas mengenai perancangan jangka panjang syarikatnya, Mohd Radzi berkata, Teazer akan membawa jenama itu ke peringkat antarabangsa apabila berjaya ke Dubai dalam tempoh dua tahun akan datang.

Katanya, syarikatnya kini mempunyai 35 jenis minuman antaranya ais tropika dan coklat milty, yogurt serta minuman kisar dengan harga bermula RM4.50 hingga RM6.50 mengikut saiz.

"Bagi menghasilkan minuman Teazer, kami menggunakan 60 peratus bahan tempatan dan 40 peratus bahan dari luar negara," katanya

Teazer adalah minuman berasaskan teh dari Taiwan yang diubah suai mengikut cita rasa penduduk tempatan.