Sunday, October 27, 2013

Album Baharu Syafinaz Selepas 11 Tahun 'Menghilang'


Syafinaz Selamat
KUALA LUMPUR: Penyanyi Syafinaz Selamat bakal muncul dengan sebuah album terbaharu pada tahun depan selepas 11 tahun menyepikan diri.
Syafinaz, 40, berkata, dia tidak sabar menunggu reaksi para peminatnya apabila berhasrat untuk muncul dengan album yang berkonsepkan ‘fusion’ kontemporari.
"Saya tahu peminat sudah bosan menunggu produk terbaharu saya kerana setiap kali orang bertanya, saya akan berkata yang album masih lagi dalam proses pembikinan.
"Insya-Allah kali ini saya yakin album akan keluar pada tahun depan dan akan mengumumkan tajuk albumnya tidak lama lagi,” katanya.
Syafinaz ditemui pada majlis minum petang sempena ‘Konsert Koir Kebangsaan Malaysia: Kembara Muzikal Teater dan Filem’ di Saloma Bistro di sini pada Jumaat.
Beritahu Syafinaz, konsert berkenaan bakal berlangsung pada 23 dan 24 November 2013 di Auditorium Tunku Abdul Rahman, Pusat Pelancongan Malaysia Jalan Ampang, di sini.
Konsert tersebut memaparkan segmen nyanyian lagu-lagu tradisional dan moden menggabungkan artis jemputan Rosnan Rahman, Memento dan Vox Aurora termasuklah Syafinaz sendiri.
"Kami bakal mempersembahkan sebanyak 19 buah lagu dalam bahasa Inggeris, Melayu, Cina dan Tamil.
"Konsert ini juga menampilkan konsep yang berbeza berbanding tahun-tahun sebelumnya di mana kami akan menyelitkan elemen tradisional iaitu makyung pada permulaan konsert," tuturnya.
Konsert tersebut dianjurkan Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN).

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: