Thursday, October 24, 2013

Layan Peminat Dengan Baik Petua 'Five Minutes' Bertahan


Kumpulan Five Minutes.
KUALA LUMPUR: Kumpulan muzik dari Indonesia iaitu Five Minutes yang sudah 18 tahun ditubuhkan menganggap hubungan baik dengan para peminat membuatkan mereka mampu bertahan sehingga kini.
Salah seorang ahlinya, Ricky Tjahyadi berkata, sejak penubuhan Five Minutes pada tahun 1994, mereka sering melayan para peminat sebaik mungkin dan tidak akan melenting walaupun dikecam.
"Peminat adalah segala-galanya buat kami. Biarlah mereka mengkritik atau meluahkan rasa tidak puas hati terhadap kumpulan ini, yang penting kami tetap melayani mereka sebaik mungkin.
"Ini kerana, jatuh bangun kami di tangan mereka. Dan kerana itu juga kami mengambil pendekatan yang lebih mudah berhubung dengan mereka menerusi laman sosial seperti Facebook, Instagram dan Twitter," katanya.
Ricky ditemui pada majlis pelancaran album mini Five Minutes di Hard Rock Cafe di sini pada Rabu.
Ketika membuat persembahan di Hard Rock Cafe.
Selain Ricky sebagai pemain keyboard, empat anggota lain yang turut hadir pada majlis tersebut ialah Richie Setiawan (vokalis), Drie Warnanta (bes), Roelhilman (gitaris) dan Aria Yudhistira (dram).
Beritahu Richie pula, kumpulannya sudah lama berhajat untuk mempromosikan muzik mereka di Malaysia dan tidak menyangka akhirnya cita-cita itu tercapai.
"Hajat kami untuk memaparkan muzik Five Minutes di Malaysia sudah lama kerana beberapa masalah yang timbul
"Tetapi kami bersyukur akhirnya kumpulan ini dapat mendekati peminat-peminat Malaysia pula. Dan sebagai permulaan, Five Minutes ingin mempromosikan single terbaharu berjudulGalau," tuturnya.
Galau merupakan salah satu lagu daripada album mini yang diterbitkan. Antara lagu yang dimuatkan termasuklah Selalu Menunggu, Aku dan Kamu, Tambatan Hati, Itukah Dirimu, Selalu Menunggumu dan Fivers.
Album ini diedarkan oleh MVM Production Sdn Bhd.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: