Wednesday, April 3, 2013

Banglo murah untuk pesara


CHE MUDA (kiri) bertukar dokumen perjanjian dengan Rafi Alwi (kanan) sambil diperhatikan oleh Andrew (tengah) di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Para pesara tentera dan polis yang masih mencari rumah kediaman yang selesa dan murah, boleh menyertai projek Perumahan Kampung Tersusun (RPT) Perwira Negeri Perak yang akan dibangunkan oleh Koperasi Perumahan Angkatan Tentera Bhd. (KPATB).
Pengerusi KPATB, Mejar (B) Che Muda Che Ismail berkata, 10 tapak projek telah dikenalpasti untuk projek yang akan dibangunkan dalam kawasan seluas 360 hektar yang akan menempatkan lebih daripada 5,000 peserta yang terdiri daripada kumpulan berkenaan.
Menurutnya, antara lokasi yang telah dikenal pasti ialah Sungai Tumboh, Seri Iskandar, Mukim Blanja, Batu Gajah, Suak Pelang di Sungai Siput dan Sitiawan.
"Projek ini telah dilancarkan oleh Menteri Besar Perak pada 11 Oktober tahun lalu selepas menandatangani memorandum persefahaman antara KPATB dengan kerajaan negeri Perak yang melantik koperasi ini sebagai pemaju bagi projek berkenaan.
"Projek ini akan memberi peluang kepada pesara tentera dan polis untuk memiliki rumah pada harga yang lebih rendah daripada harga pasaran," katanya di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: