Friday, April 5, 2013

Artis meriahkan Karnival Himpunan Anak Muda Berkoperasi

FARAWAHIDA


BARISAN artis terkenal tanah air bakal memeriahkan Karnival Himpunan Anak Muda Berkoperasi yang dijadualkan berlangsung di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Permatang Pasir, Seberang Prai, Pulau Pinang pada Ahad, 7 April ini.
Mereka terdiri daripada Farawahida, Fazli Zainal, Ani Mayuni, Nashrin My Starz LG dan Roslan Shah
Karnival yang bermula pukul 9 pagi hingga 11.30 malam tersebut bakal dirasmikan oleh Pengerusi Eksekutif Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM), Datuk Nik Ali Md. Yunus menerusi acara yang dijadualkan bakal berlangsung pada pukul 10 pagi.
"Orang ramai dijemput hadir bagi memeriahkan acara Himpunan Anak Muda Berkoperasi ini yang diadakan di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Permatang Pasir, Seberang Perai pada hari Ahad ini.
NASHRIN


"Banyak aktiviti telah disediakan sepanjang karnival berlangsung dari pukul 9 pagi hingga 11.30 malam," ujar Nik Ali.
Tambahnya: "Selain pameran agensi-agensi kerajaan, khusus bagi pengunjung kanak-kanak, bakal berlangsung pertandingan melukis pada sebelah pagi selepas acara perasmian.
"Memeriahkan lagi acara perasmian yang dijadualkan pada pukul 10 pagi adalah penyertaan konvoi 100 buah motosikal berkuasa tinggi dan 200 buah basikal.
Ujarnya lagi, karnival itu dimeriahkan lagi dengan pelbagai acara lain seperti pertandingan ubah suai kenderaan Myvi dan Grand Lavina, senamrobik, sembang santai bersama pemimpin dan kenduri rakyat disediakan.
Sementara itu menurut pengerusi jawatankuasa penganjur Karnival Himpunan Anak Muda Berkoperasi, Zaidi Mohd. Said pula, pada sebelah malam bakal berlangsung cabutan hadiah bertuah yang menawarkan hadiah utama motosikal, televisyen, mesin basuh dan telefon bimbit.
ANI MAYUNI


"Acara pada malam hari Ahad itu juga nanti akan dimeriahkan lagi dengan showcase mini menampilkan barisan artis popular terdiri daripada Farawahida, Fazli Zainal, Ani Mayuni, Nashrin My Starz LG dan Roslan Shah yang bakal menghidupkan suasana dengan lawak spontannya," katanya.
Menurutnya lagi, pada sebelah petang karnival tersebut pula diadakan perkhidmatan servis percuma untuk 1,000 motosikal yang berkunjung ke situ.
"Tambah menarik, akan diadakan juga pertandingan memasak yang memerlukan 180 peserta untuk mendaftar yang bakal menyaksikan Ani Mayuni dan Fazli Zainal turut menjadi juri jemputan.
"Jadi, apa lagi, orang-orang utara Malaysia, sila datang beramai-ramai dan masuk adalah percuma, katanya lagi."

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: