Monday, April 1, 2013

Yasmin Hani Belajar Jadi Penerbit

Dari kiri; Yasmin Hani,Daphne Iking dan Atilia ketika label fesyen pakaian Baajookoo.
KUALA LUMPUR: Pelakon dan pengacara Yasmin Hani mengakui sedang belajar proses penerbitan dan belakang tabir pembikinan drama dan telefilem.
Kata Yasmin, 34, berkata dia kini banyak membantu syarikat penerbitan Blue Black Production milik suaminya Sha' arin Mohammed Razali.
"Sekarang saya sibuk belajar tentang kerja-kerja dibelakang tabir menolong suami untuk projek telefilem berjudul Like Some Girl,
"Saya belajar bagaimana untuk terbitkan sesebuah drama dan telefilem, Insyaallah kalau tidak ada tawaran saya ada kerja lain untuk dibuat," katanya
Tambah Yasmin, di sedar peluang dalam industri seni tanah air semakin kurang apabila umur semakin meningkat.
"Sampai bila mahu berlakon, umur saya pun sudah semakin meningkat dan banyak watak yang sudah tidak sesuai, saya tidak mahu bawa watak makcik.
"Industri kita bukan seperti di barat pelakon lama lebih dibayar lumayan dan dihargai, oleh sebab itu saya sediakan payung sebelum hujan," katanya.
Katanya, suami banyak beri galakkan kepada dirinya untuk belajar proses penerbitan.
"Dia (suami) saya tanya sampai bila saya mahu berlakon, jika saya berlakon pun hanya layak untuk watak makcik sahaja.
"Perkara tersebut buat saya terfikir dan bersetuju, walhal sebelum ini saya tidak pernah berminat untuk ambil tahu tentang kerja tersebut," katanya.
Biarpun begitu, jelas Yasmin, dia masih lagi mengambil tawaran drama yang dirasakan sesuai dengan dirinya dan terlibat dalam peragaan dan pengacaraan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: