Friday, September 2, 2011

Tempah produk penjara di Internet


KAKITANGAN Penjara Wanita Kajang, Yong Maisara Muhd. Hairuddin (kiri) memerhati banduan wanita membuat kuih raya di dalam penjara itu baru-baru ini.


KAJANG – Orang ramai yang berminat untuk membeli produk jualan yang dihasilkan oleh banduan di penjara boleh membuat tempahan di Internet dengan melayari laman sesawang Jabatan Penjara Malaysia (JPM) di www.prison.gov.my,

Daripada produk berasaskan kayu, besi, rotan, makanan dan pakaian, semuanya boleh ditempah di Internet dengan syarat nilai urus niaga ialah RM50 dan ke atas.

Pegawai Pemasaran, Penjara Wanita Kajang, Inspektor Penjara Shahrulbariah Sabdin (gambar kecil) berkata, tempahan menerusi Internet mempermudahkan usaha orang ramai untuk membeli barangan hasil kerja banduan yang mengikuti bengkel kemahiran Program Pembangunan Insan (PPI).

“Sesuai dengan perkembangan teknologi, JPM turut menyediakan ruangan tempahan barangan dan perkhidmatan di laman sesawang kami bagi menarik minat orang ramai untuk membuat tempahan.

“Penyediaan laman sesawang ini juga satu langkah untuk mempromosikan barangan kerana pelbagai contoh produk akan dipaparkan mengikut kategori sama ada makanan, pakaian serta perkhidmatan lain,’’ katanya ketika ditemui Kosmo! baru-baru ini.

Katanya, setakat ini kebanyakan pelanggan yang membeli produk banduan adalah dalam kalangan ahli keluarga banduan sendiri, kakitangan penjara serta kakitangan agensi kerajaan dan swasta yang membuat lawatan di penjara.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: