Friday, September 30, 2011

Agrobank peruntuk RM10 juta untuk graduan


WAN MOHD. FADZMI (kanan) menyerahkan zakat perniagaan Agrobank Pulau Pinang kepada Pengurus Besar PUZPP, Dr. Azman Abd. Samad (kiri) dan Pengerusi Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen Bukit Mertajam, Datuk Musa Sheikh Fadzir di Bukit Mertajam semalam.


BUKIT MERTAJAM - Agrobank telah memperuntukkan sebanyak RM10 juta bagi menjayakan program Skim Usahawan Tani Komersial Siswazah (SUTKS) yang ditawarkan kepada graduan universiti tempatan.

Presiden Agrobank, Wan Mohd. Fadzmi Wan Othman berkata, peruntukan tersebut merupakan tambahan kepada jumlah sama yang telah diberikan untuk menjayakan skim tersebut tahun lalu.

Jelasnya, peruntukan itu akan diberikan dalam bentuk pinjaman kepada pemohon yang layak berdasarkan beberapa kriteria yang ditetapkan oleh pihak bank berkenaan.

"Melihatkan kejayaan (pinjaman) tahun lalu, kini kami memperuntukkan RM10 juta untuk diberikan kepada golongan siswazah yang ingin menjalankan perniagaan berasaskan pertanian.

"Setiap pemohon layak mendapat pinjaman sehingga RM50,000 yang akan diberikan secara berperingkat berdasarkan tahap kemajuan perniagaan mereka," katanya selepas merasmikan cawangan Ar-Rahnu Agrobank Bukit Mertajam di sini semalam.

Pada majlis yang sama, beliau telah menyerahkan zakat perniagaan Agrobank Pulau Pinang bernilai RM52,935 kepada Pusat Urus Zakat Pulau Pinang (PUZPP) dan RM42,622 kepada golongan asnaf dalam bentuk bantuan wang tunai, komputer riba dan bantuan perniagaan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: