Friday, September 30, 2011

Paris menangis, Prince terkejut


Michael Amir


LOS ANGELES - Dua orang kakitangan Micheal Jackson memberitahu Mahkamah Tinggi Los Angeles mengenai keadaan cemas untuk menyelamatkan Raja Pop itu, ketika anak-kanaknya mula menangis dan bagaimana doktor Conrad Murray cuba untuk mengada-adakan cerita beberapa minit selepas bintang tersebut meninggal dunia.

Pada hari kedua perbicaraan, mahkamah turut diberitahu bahawa Murray berulang-ulang kali mendakwa Jackson berada dalam keadaan sihat, beberapa minggu sebelum kematiannya pada 25 Jun 2009.

Saksi-saksi itu juga menyatakan Jackson sering berjumpa dengan doktor Arnold Klein kerana sakit kulit. Dia juga kadangkala dilihat bercakap dengan perlahan dan sukar difahami.

Pengakuan paling menyedihkan datang daripada pembantu peribadi Jackson, Michael Amir Williams. Dia masih ingat menerima panggilan telefon daripada Murray yang cemas dan memintanya segera datang ke rumah sewa Jackson di Hombly Hills. Jackson meninggal dunia pada usia 50 tahun akibat dos berlebihan ubat sedatif propofol.

Perbicaraan kes Jackson bermula pada Selasa lalu dengan pihak pendakwa mendakwa Murray bersalah kerana cuai dan mengakibatkan kematian Jackson. Sementara peguam Murray menyatakan Jackson mati akibat sikapnya sendiri yang mengambil ubat secara berlebihan.

Semalam, imej mayat Jackson dengan mata terbuka disiarkan. Malah, rakaman audio yang menunjukkan penyanyi itu telah diberi ubat turut didedahkan.

Selepas Jackson disahkan mati di hospital UCLA, Williams mengakui bahawa ada berbual dengan Murray. "Dia (Murray) memberitahu ada satu krim di dalam bilik Micheal yang dia tidak mahu orang lain tahu mengenainya. Dia juga meminta saya untuk menumpangkannya untuk mengambil krim tersebut. Tetapi saya menolaknya," kata Williams.

Murray juga didakwa mengarahkan supaya ubat-ubatan termasuklah beberapa botol propofol dikeluarkan dari bilik Jackson sebelum polis sampai.

Sementara itu, ketua keselamatan Jackson, Faheem Muhammad masih ingat bagaimana reaksi anak Jackson yang terkejut apabila melihat bapa mereka meninggal dunia.

"Paris terduduk menangis, manakala Prince berdiri tanpa bersuara dengan wajah sangat terkejut," kata Muhammad.

Murray, 58, berdepan hukuman penjara sehingga empat tahun sekiranya didapati bersalah oleh sepasukan juri.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: