Wednesday, September 28, 2011

Seperti Tak Ada Kelas, Ifa Raziah Bidas Stesen Radio

PETALING JAYA: Penyanyi Ifa Raziah berasakan dirinya seperti tidak ada kelas apabila kebanyakan stesen radio enggan memutarkan lagunya berjudul, Luar Biasa.

Ifa berkata, lagu berkenaan yang dihantar pada awal tahun ini tidak mendapat perhatian beberapa stesen radio popular tanpa memberi alasan yang munasabah selain ia tidak dipilih oleh pendengar.

"Setakat ini hanya dua hingga tiga buah stesen radio sahaja yang memutarkan lagu Luar Biasa itu dan selebihnya, mereka memberikan alasan kononnya lagu itu tidak ada permintaan.

"Bagi saya lagu itu tidak akan ada permintaan sekiranya ia tidak diputarkan dengan kerap. Kadang-kala saya rasa diri ini diperlekeh oleh pihak stesen radio seakan-akan saya seperti tidak ada kelas. Kerana itu mereka tidak kisah pun sama ada ingin memutarkan lagu tersebut ataupun tidak," katanya yang dihubungi mStar Online, di sini, Selasa.

Tambah Ifa, dia merasakan lagu Luar Biasa yang dicipta oleh Nurfatimah dan Sharon Paul itu mempunyai kualiti muzik yang bagus selain ia turut mengikut trend muzik terkini.

"Saya seorang penyanyi yang mengikut peredaran masa dan lagu tersebut bukannya berirama dangdut sebaliknya ia berkonsep pop/dance. Jika “single” saya sebelum ini, Panas boleh dimainkan, kenapa Luar Biasa tidak boleh?

"Peliknya, saya menerima respons yang positif daripada peminat melalui laman sosial Twitter dan Facebook milik saya," tuturnya.

Ujar Ifa lagi, dia sedih kerana kos penghasilan lagu tersebut termasuklah pembikinan klip video dan promosi hampir berjumlah RM20,000 dan ia dibikin demi industri muzik tempatan.

"Sudah 17 tahun pembabitan saya dalam industri muzik dan alasan yang diberikan oleh mereka (pihak radio) agak menjengkelkan.

"Bagaimanapun Alhamdulillahlah, sehingga kini saya masih lagi sibuk memenuhi undangan persembahan nyanyian," ujarnya.

Pada Oktober depan, Ifa bakal muncul sebagai pengacara program popular RTM, Selamat Pagi Malaysia dan dia juga akan menyertai sebuah pertandingan program lawak yang membabitkan beberapa negara Asia yang lain.

1 comment:

  1. hemm..lauk ni...sedap badan..aku memang selera betul tgk ifa ni walaupun usia dia jauh beza dgn aku..tapi tetap selera..kalau pancut comfirm tembak jauh punya

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: