Friday, September 30, 2011

PruBSN hasrat kuasai pasaran

Prudential BSN Takaful berhasrat menguasai pasaran takaful di negara ini dengan menjadi nombor satu dalam segmen tersebut seiring dengan pengenalan produk terbarunya, PruBSN Link Series.

Ketua Pegawai Eksekutif Prudential BSN Takaful Bhd, Azim Mithani berkata, pihaknya mencatatkan penguasaan pasaran 26 peratus pada suku pertama tahun ini, dengan kedudukan nombor dua dalam pasaran takaful.

Menurutnya, pelan perlindungan PruBSN Link Series adalah satu produk inovatif dengan tiga pelan unik; SmartLink, FirstLink dan TakafulLink yang direka khas untuk setiap peringkat umur.

“Sebagai peneraju pasaran Takaful, kami berasa perlu untuk memperkenalkan produk sesuai dengan pelbagai sasaran pasaran yang bukan hanya dapat menambah pilihan produk yang kami tawarkan, bahkan menawarkan produk kepada pelbagai segmen pelanggan dalam pelan perlindungan dan pelaburan.

“Justeru, sempena sambutan ulang tahun kelima kami tahun ini, Prudential BSN Takaful memperkenalkan produk yang menyediakan perlindungan bernilai dan menawarkan kepada pelanggan untuk memilih jenis pelan perlindungan dan pelaburan yang mereka inginkan,” katanya semasa pelancaran produk itu di Kuala Lumpur, semalam.

Hadir sama, Ketua Kajian Produk Prudential BSN Takaful Bhd, Zailan Arshad.

Azim berkata, pihaknya juga menyasarkan produk baru itu dapat mencapai kejayaan sama seperti PruBSN Takafulink yang bersaiz kira-kira 90 peratus.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: