Friday, September 11, 2009

Shira lahirkan Auddra pada tarikh keramat 09.09.09

Sharifah Shahirah gembira melahirkan Auddra pada tarikh keramat 09.09.09.

PELAKON, pengacara dan pelawak, Sharifah Shahirah Syed Abu Bakar, 35, tidak terkira gembiranya setelah selamat melahirkan seorang bayi perempuan pada tarikh keramat 09.09.09.

Malah, bayi perempuan yang baru berusia dua hari ini menurut Shira adalah antara yang paling kecil dan comel.

Shira bersama suaminya, Zulkifli Azhari (Ijoy), telah memilih untuk menamakan bayi perempuan mereka itu Auddra.

Ditanya sama ada nama Auddra itu memberi sebarang makna, Shira mengatakan tidak mempunyai sebarang makna, sebaliknya memilih nama tersebut kerana 'simple'.

"Nama Auddra tiada sebarang makna, saya dan Ijoy pilih nama tersebut kerana 'simple' dan mudah... lagipun Auddra ni biasa sahaja.

"Saya tidak berapa pentingkan makna pada nama anak, saya tak kisahpun... yang penting saya menjaga dan didik mereka menjadi seorang anak yang baik," jelasnya.

Auddra telah selamat dilahirkan dengan berat 3.34kg di Hospital Gleneagles, Jalan Ampang, Kuala Lumpur pada jam 9 pagi.

Shira yang dihubungi mStar online ditanya perasaannya apabila melahirkan Auddra pada tarikh 09.09.09 yang dianggap satu angka yang cantik.

"Saya rasa seronok... dan ini dikira nasib juga kerana sepatutnya saya akan bersalin pada 11 September, tetapi kami percepatkan proses tersebut.

"Semuanya berjalan lancar pada waktu itu, saya ingat dia (Auddra) akan keluar (lahir) pada pukul 5 pagi, sebab pukul 10 malam tu doktor dah mula masukkan ubat, tapi pukul 9 pagi jugak dia keluar.

"Saya bersalin secara 'normal' dan ini merupakan bayi pertama saya pada bulan ramadan," katanya.

Shira yang kini masih berada di hospital bersama Auddra, memberitahu bahawa dia dan anaknya dalam keadaan yang sihat dan akan keluar dari hospital mungkin pada tengahari esok.

Ditanya mengenai persiapan raya, Shira mengatakan dia bersama keluarga hanya akan beraya di rumah mereka di Taman Melawati dan segala persiapan sudahpun selesai dilakukan.

"Semua persiapan dah siap, kami hanya akan beraya di rumah sahaja... Saya pula akan pakai stokin dan duduk di rumah sahaja.

"Selepas ini saya akan mula tak tidur malam balik... kena jaga anak," kata Sharifah.

Pasangan ini telah mendirikan rumah tangga pada 28 Februari 2003 setelah menjalin cinta ketika sama-sama menjayakan drama bersiri 'Mat Despatch' suatu ketika dahulu.

Hasil dari perkahwinan ini kedua-dua mereka telah dikurniakan empat cahaya mata iaitu Allisya, 11, Airell, 5, Airra, 1 dan yang terbaru Auddra, berusia dua hari.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: