Tuesday, May 24, 2011

Teh hijau rahsia langsing


Dr. Aishah Tul Radziah Lebai Hussin mengendalikan sendiri demonstrasi masakan makanan sihat pada program Green Tea Party.


SALAH satu kunci utama konsep pengurusan dan pengekalan berat badan ideal adalah pemakanan pintar dan sihat.

Namun, ramai yang beranggapan bahawa makanan sihat selalunya tidak sedap dan tidak menyeronokkan.

Bagi pengasas konsep pengurusan berat badan Dr. Aishah Solution Sdn. Bhd. (DAS), Dr. Aishah Tul Radziah Lebai Hussin, 60, dan pasangannya, Dr. Fisol Ahmad, 60, mempunyai cara tersendiri untuk mengubah persepsi negatif berkenaan.

Menurut Dr. Aishah, pendekatan yang diambil adalah mewujudkan satu wadah jaringan sosial yang dinamakan Green Tea Party dalam perkongsian ilmu.

"Green Tea Party merupakan cara saya berkongsi ilmu berdasarkan pengalaman sendiri yang berjaya menurunkan berat badan sebanyak 19 kilogram (kg) kepada 49 kg dalam tempoh lima bulan.

"Di samping itu, saya juga akan menerangkan secara panjang lebar berhubung anjakan paradigma pemakanan pintar," katanya.

Menurutnya, anjakan paradigma pemakanan yang dimaksudkan itu melibatkan kaedah bijak memilih makanan, senang dan cepat serta bijak mengimbangi kalori.

"Saya selalu menerangkan kepada peserta agar memilih makanan yang rendah kalori, kaya dengan nutrien dan boleh makan dengan banyak serta mengenyangkan," ujarnya.

Tambah Dr. Aishah, sesuai dengan namanya Green Tea Party, penyediaan makanan pintar berkait rapat dengan penggunaan teh hijau yang sememangnya diketahui mempunyai khasiat tinggi.

Beliau berkata, teh hijau mempunyai tiga bahan yang bertindak aktif sebagai agen pelangsing iaitu kafeina, L-Theanine dan Epigallocatechin-3-gallate (EGCG).

Bagi menjadikan sesi Green Tea Party lebih menarik, beliau sendiri akan mengadakan demonstrasi memasak makanan pintar yang diadunkan dengan teh hijau.

"Contoh resipi yang saya cipta adalah nasi goreng camellia, ayam kukus ideal teh hijau, kerabu bunga kantan teh hijau, piza teh hijau dan jus strawberi teh hijau, '' jelasnya.

Konsep ini digabungkan dengan Program Transformasi Diri Kekal Langsing Formula FAR yang dapat membantu pelangan menurunkan berat badan sehingga 2 kg dalam tempoh seminggu dengan selamat dan sihat.

Orang ramai yang berminat mengenai program DAS atau menyertai Green Tea Party boleh menghubungi talian 04-4214878 dan 04-4251262 atau melayari laman web www.draishahsolution.com.my.

Selain itu, mereka yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, boleh mengunjungi laman web sosial Facebook/Draishahsolution atau emel info@draishahsolution.com.my.

Bengkel terdekat akan berlangsung di Hotel DePalma Shah Alam, Selangor pada 3 Julai ini dari 9.00 pagi hingga 5.00 petang.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: