Sunday, March 7, 2010

Ilham kota Paris


Setiap rekaan menggunakan satin lembut, renda bersulam dan kelepet kain jacquard.


MENGENANG kembali kepada warisan asalnya dari Perancis, koleksi Valisere menjadi inspirasi gaya setiap wanita.

Koleksi musim sejuk Valisere misalnya mendapat inspirasi daripada semangat "joie de vivre" yang terkenal serta aura romantik masyarakat Paris yang bersantai di kafe-kafe. Koleksi terbaru dengan rekaan berani dan seksi ini penuh drama dan cabaran. Bahkan, setiap helai menyerlahkan kewanitaan gaya Perancis daripada moden kepada anggun dan yang lebih mewah serta sofistikated. Fabrik banyak memainkan peranan, antara yang digunakan termasuklah tulle, satin, renda (les) dan baldu (velvet) serta dihiasi dengan mutiara hitam, batu hiasan Swarovski dan corak-corak ketimuran untuk menampilkan keanggunan Eropah.

Setiap kisah di sebalik rekaan Valisere mencuri hati dan menyuntik imaginasi, membawa wanita ke tebing Riviera yang romantik, lorong-lorong di Paris yang penuh kehidupan atau suasana di kafe-kafe jalanan.

Sementara itu, koleksi musim bunga, secara uniknya diinspirasi daripada kembara romantis dengan kereta api Perancis dengan tema The Train Odyssey. Ia termasuklah siri Sejour, Le Train Bleu dan Doux. Gabungan antara glamor sejarah dan gaya kontemporari menjadi tema utama rangkaian musim bunga tahun ini. Setiap rekaan pula menggunakan satin lembut, renda bersulam dan kelepet kain jacquard untuk mengembalikan aura romantik ke zaman ini.

Inspirasi daripada tirai kereta api, siri Sejour membuatkan penonton teruja. Ia merupakan sokongan sempurna di sebalik pakaian ketat dengan coli Deep V dan Deep Cut, manakala seluar dalamnya termasuk juga g-string dan hipsters. Pakaian intim koleksi Sejour sesungguhnya mendebarkan.

Selain itu, rekaan Le Train Bleu mendapat ilham daripada kereta api penumpang mewah Perancis. Gerabak dengan tempat tidur birunya pernah membawa penumpang yang kaya dan terkenal antara Calais dan French Riviera dari 1922 hingga 1938.

Menterjemahkan suasana ini kepada rekaan mewah, Le Train Bleu disaluti renda bersulam untuk mendapatkan motif bunga mawar dengan lebih jelas. Koleksi ini mempunyai coli dengan mangkuk tiga suku dan separuh, dan seluar dalam yang berpadan, sama ada dalam bentuk g-string, mini atau hipster.

Doux pula menggunakan pendekatan pakar connoisseur bagi pakaian dalam. Dengan rekaan yang berasal dari Jerman, koleksi ini menggunakan benang Lycra yang cantik dengan kelepet fabrik jacquard hitam. Fabrik berteknologi tinggi ini menggunakan konsep ergonomik dengan tepi kain berlengkok berteknologi untuk mengelakkannya daripada terurai atau berambu. Secara keseluruhannya,

Koleksi terbaru ini mula menawan wanita di kaunter Valisere gedung-gedung pusat membeli-belah utama di seluruh negara.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: