Monday, April 17, 2017

Saya Halalkan Perniagaan Mereka - Atu (Zero)



Atu Zero tidak kisah berkongsi rezeki.
PETALING JAYA: Pelawak Atu dari kumpulan Zero enggan mengambil sebarang tindakan terhadap pemilik akaun laman sosial palsu selagi ia tidak menjejaskan imej dan periuk nasinya.
Sebaliknya, Atu, 25, menganggap ia sebagai perkara yang baik jika cara itu dapat memberi sumber rezeki kepada orang lain.
Laman sosial yang menggunakan nama Atu Zero.
"Saya tidak kisah pun jika ada orang guna nama saya menerusi akaun palsu dengan tujuan untuk menjual produk asalkan ia tidak memberi kesan buruk kepada saya.
"Malah saya rasa gembira jika dengan cara itu dapat membantu mereka mencari rezeki, apa salahnya... halalkan saja," ujarnya.
Atu atau nama sebenarnya Sharid Kunal Doli Sharif diminta mengulas tentang laman sosial Facebook palsu yang membuat promosi iklan secara berbayar.
Tambahnya, dia hanya memiliki akaun Facebook bernama Akue Atu dan Instagram @akueatu.
Bagaimanapun Atu berkata, dia sedar dan sentiasa memantau beberapa akaun palsu yang menggunakan namanya sebagai langkah berjaga-jaga.
"Saya tahu ada beberapa akaun palsu yang dibuat oleh pihak lain dan setakat ini tiada masalah pun. Tapi isteri saya agak bimbang takut mereka menggunakan nama saya untuk tujuan tidak baik.
"Mungkin jika keterlaluan barulah saya akan mesej atau minta mereka padam akaun berkenaan," ujarnya.

Heliza Helmi Minta Pandangan Guru Agama Sebelum Mula Persembahan

Heliza Helmi PETALING JAYA:  Penyanyi Heliza Helmi memberitahu dia banyak merujuk tentang aurat suara wanita dalam menyanyi kepada ...