Wednesday, December 3, 2014

Didakwa ceroboh bilik ketika majlis kahwin


  • Tertuduh (depan) ketika dihadapkan ke Mahkamah Majistret Ayer Keroh, semalam. Tertuduh (depan) ketika dihadapkan ke Mahkamah Majistret Ayer Keroh, semalam.

AYER KEROH -  Seorang wanita didakwa di Mahkamah Majistret Ayer Keroh, di sini, semalam atas pertuduhan menceroboh bilik tidur sebuah rumah yang sedang melangsungkan majlis perkahwinan di Bukit Rambai, minggu lalu.

Tertuduh, Mastura Ramli, 33, bagaimanapun mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Norina Maludin terhadap pertuduhan dibacakan jurubahasa dan yang didakwa ke atasnya.

Berdasarkan pertuduhan, Mastura didakwa menceroboh masuk ke dalam bilik tidur milik seorang wanita di sebuah rumah di Lorong Bilal Karim, Bukit Rambai, kira-kira 1.20 petang pada 29 November lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 448 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum setahun, denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Norshazwani Ishak ketika pendakwaan meminta mahkamah memberikan jaminan sebanyak RM3,000 terhadap tertuduh.

Bagaimanapun, peguam bela, Farid Aziz merayu supaya mahkamah mengurangkan jaminan dengan alasan tertuduh merupakan suri rumah yang mempunyai empat anak.

Selepas mendengar permohonan kedua-dua belah pihak, Norina kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM1,500 dan sebutan semula kes ditetapkan 12 Disember ini.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: