Thursday, May 26, 2011

1 juta belia bakal gegar Putrajaya


AHMAD SHABERY (memandu kereta di depan) mengetuai konvoi sambutan Hari Belia Negara 2011: Himpunan Sejuta Belia di Putrajaya semalam.


PUTRAJAYA - Bahang sambutan Hari Belia Negara 2011: Himpunan Sejuta Belia yang akan berlangsung selama tiga hari bermula esok semakin terasa apabila lebih 300 buah kenderaan berkonvoi di sekitar pusat pentadbiran Kerajaan Persekutuan di sini bagi mempromosikan sambutan itu semalam.

Konvoi yang diketuai oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berlepas dari Menara Kementerian Belia dan Sukan (KBS) di sini pada pukul 1.15 petang dan berakhir kira-kira 45 minit kemudian.

Turut menyertai konvoi itu ialah Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim, Ketua Setiausaha KBS, Datuk Mohid Mohamed dan Presiden Supercar Owner Club Malaysia, Datuk Seri Mohd. Azman Mahmud.

Selain kenderaan mewah seperti Ferrari dan Lamborghini, konvoi itu juga disertai oleh penunggang motosikal berkuasa tinggi seperti Harley Davidson dan juga ratusan kenderaan lain yang telah dimodifikasi dengan membawa bendera dan pelekat Himpunan Sejuta Belia pada kenderaan masing-masing.

Antara persatuan yang turut serta dalam konvoi itu ialah Supercar Owners Club Malaysia, Sham Big Sumo, Langbikers, Harley Davidson Malaysia dan Superbike Owner Club Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: