Monday, August 31, 2009

Single percuma Sami buat peminat


Sami Yusuf


SELURUH dunia mengenali Sami Yusuf, seorang penyanyi British yang terkenal kerana muziknya yang beraliran Islam.

Ahli muzik keturunan Azeri ini terkenal kerana kreativitinya menggubah dan menyanyikan lagu yang menggabungkan sentimen Islam selain mengetengahkan pelbagai isu sosial dan kemanusiaan sejagat.

Lirik Sami lazimnya menceritakan tentang cintanya kepada Islam dan ajarannya yang penuh toleransi dengan tujuan mengetengahkan gambaran sebenar dan tanpa prejudis mengenai Islam ke seluruh dunia.

Sementara lagunya pula memuji nilai tradisional seperti kasih sayang ibu bapa dan belas kasihan kepada yang lebih orang tua.

Dan videonya pula dihasilkan dalam pendekatan yang lebih moden dan kosmopolitan berlatar belakang jalan-jalan di London, Istanbul, New Delhi dan Kaherah.

Sambil menyanyi Sami dengan mudah bertukar bahasa daripada Inggeris kepada Farsi, Turki, Arab, Bosnia dan Urdu, menjadikan muzik dan mesejnya lebih mudah diterima oleh generasi muda Muslim, dan mereka yang mengabdikan diri kepada keamanan di seluruh dunia.

Berpandukan kejayaannya sehingga kini, muzik Sami telah berjaya mempersonakan peminatnya.

Justeru, tidak hairanlah sejak tahun 2003, dua buah album pertama Sami telah mencatat jualan lebih lima juta salinan di seluruh dunia.

Kita juga mungkin tidak tahu yang Sami pernah mengadakan persembahan di hadapan penonton di merata dunia, termasuk konsert yang telah dihadiri 250,000 peminat di Istanbul, Turki.

Terbaru, beliau melancarkan single You Came to Me menerusi laman web bersempena dengan kehadiran bulan Ramadan.

Istimewanya, sempena Ramadan ini, Sami menawarkan para peminat beliau untuk memuat turun single terbaru ini secara percuma.

Untuk mendapatkannya, para peminat boleh mengunjungi laman web rasmi Sami www.samiyusufofficial.com.

Lagu-lagu berkenaan dikeluarkan dalam empat versi iaitu versi bahasa Inggeris (utama), Inggeris-Arab, Inggeris-Parsi dan Inggeris-Turki.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: