Sunday, August 30, 2009

Rezeki Ramadan




ANAK bongsu daripada lima beradik dengan nama penuhnya Nor Fauziah Mohd. Ghous ini semakin tegar dalam industri. Sejak pertama kali melangkah kaki dalam industri seni dua tahun lalu, mudah sahaja Fouziah menangkap perhatian khalayak. Semudah itu juga dirinya dihimpit kontroversi.

Kata banyak orang, si cantik manis ini punya hubungan sulit dengan VIP. Dia juga didakwa bercinta dengan teman seperjuangan, Iqram Dinzly. Tohmahan nakal juga menyatakan Fouziah, 26, mewah kerana tajaan.

Tapi gadis ini kental. Setiap tohmahan ditangani dengan matang. Dia percaya satu hari, nista tersebut akan berlalu jika tidak dilayan. Bagi Fouziah, lebih baik memberi fokus pada kerjaya daripada memikirkan gosip murahan.

Kerana itu khalayak kini dapat menyaksikan peningkatan mutu lakonannya. Satu persatu hasil lakonannya seperti dalam drama Enigma, Cinta Medik, Impak Maksima, Sutera Maya dan Sanga Saadah begitu memberangsangkan.

Selain itu, bekas pramugari ini turut diberi kepercayaan untuk memegang watak utama dalam filem Malaikat Maut, Skrip 7707, Rasukan Ablaska dan juga Sifu dan Tongga. Dan semua tanggungjawab tersebut dilunaskan dengan baik.

Kredibilitinya yang semakin terserlah membuka pintu rezeki buatnya sehingga bulan Ramadan dipenuhi dengan penggambaran drama. Sedang sibuk di lokasi Cinta Batu Karang untuk terbitan RTM, dia juga baru menyudahkan penggambaran Hati Kristal.

“Saya memang sibuk pada Ramadan ini. Malah seminggu selepas raya saya sudah kembali ke lokasi untuk menjalani penggambaran filem Rasuk. Alhamdulillah, rezeki datang dan saya berani mengambil kerja kerana tahu mampu melakukannya,” ujar Fouziah yang juga rancak menjadi gadis kotak program Roda Impian.

Kesibukannya di lokasi membataskan Fouziah untuk terlibat sebagai hos program raya seperti tahun sebelumnya. Sebaliknya kata gadis ini, dia hanya sempat terlibat dalam sebuah drama raya iaitu Dedebab Raya untuk tayangan Astro pada Aidilfitri nanti.

Sementara itu variasi lakonan Fouziah boleh disaksikan menerusi drama Qanaah di TV3 dan bakal mewarnai Astro Prima melalui Kasih Tercipta bermula 1 September pada pukul 10 malam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: