Saturday, March 12, 2011

Kesungguhan Ford di Bangkok


PENAMPILAN pertama Ford Ranger di rantau ASEAN pada Pameran Motor Bangkok.


PAMERAN Motor Bangkok ke-32 yang bermula kelmarin menyaksikan Ford Motor Company tampil dengan bersungguh-sungguh bagi memastikan kehadirannya pada acara berprestij di Asia Tenggara itu setanding dengan pesaingnya.

Tarikan utama pada galeri Ford di pameran itu sudah pasti pikup serba baru Ford Ranger yang dipamerkan buat pertama kali di rantau ASEAN.

Ia juga merupakan kenderaan pertama dikeluarkan di bawah strategi Satu Ford yang mana Thailand merupakan salah satu daripada tiga hab global jenama itu.

Hab di negara gajah putih itu ialah untuk mengeluar dan mengeksport generasi baru Ranger ke lebih 180 negara bermula tahun ini.

“Dengan Thailand sebagai hab di rantau ASEAN ia merupakan peluang bagi strategi pertumbuhan kami di Asia Pasifik dan Afrika.

“Jadi kehadiran besar-besaran di pameran Bangkok untuk dipertontonkan kepada pasaran ASEAN Ford Ranger serba baru ini. Ini merupakan perkara yang biasa dilakukan.

“Kami telah menggerakkan sumber global, rakan kongsi dan kakitangan untuk pameran ini yang menggambarkan betapa penting kedudukan Ranger dalam perniagaan kami dan peranan yang akan terus dimainkan oleh Thailand,” kata Presiden Ford ASEAN, Peter Fleet.

Model terbaru Ford Ranger itu sebenar telah dilancarkan di Pameran Motor Sydney tahun lalu.

Kehadirannya di Bangkok merupakan penampilan pertama di rantau ASEAN.

Ia menampil bahagian depan empat segi yang lebih macho.

Ranger terbaru ini dikeluarkan di kilang yang terletak di Thailand dengan saiz yang lebih besar daripada model sebelumnya.

Malah ia lebih panjang daripada model sama kelas dengannya. Jarak antara tayar 8.6 inci lebih panjang (untuk model kabin berkembar), ia juga 1.7 inci lebih lebar dan 2.5 inci lebih tinggi.

Untuk bahagian dalam ia dikatakan mengambil inspirasi daripada jenama peralatan pertukangan Bosch dan DeWalt dengan menampilkan banyak tempat penyimpanan.

Ciri-ciri itu digunakan bagi menampilkan kelasakan yang terdapat pada model baru itu.

Sementara itu, ruang pameran Ford di Pameran Motor Bangkok menampilkan pameran interaktif dan hiburan yang direka untuk menarik 1.5 juta pengunjung.

Penyampai robot, teater mini tiga dimensi (3D), simulator pemanduan untuk Ranger baru, permainan video dan sebagainya merupakan yang disediakan oleh Ford untuk pengunjung.

Selain model Ranger serba baru itu, Ford turut menampilkan model paling laris Ford Fiesta, model istimewa Ford Focus dan model Ford Everest yang dipertingkatkan selain Ford Ranger edisi WildTrak.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: