Wednesday, March 30, 2011

Kolaborasi Bernard, Zanotti


Bernard Chandran menunjukkan koleksi kasut hasil kolaborasinya dengan Giuseppi Zanotti.


SEKALI pandang wanita pasti akan terpukau dengan ketampanan wajahnya. Bapa kepada empat cahaya mata ini memang tampak jauh lebih muda dari usianya.

Justeru tidak hairanlah mengapa beliau sering dikelilingi wanita cantik jelita. Bukan sebagai peminat namun model peragawati yang sering bekerja untuk memperagakan fesyen terkini rekaannya.

Siapa tidak kenal dengan Bernard Chandran? Pereka fesyen dari Malaysia yang telah berjaya meletakkan namanya sebaris dengan pereka fesyen antarabangsa.

Pertemuan penulis bersama rakan media bertempat di butiknya di Fahrenheit 88, Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur, bukan semata-mata untuk melihat koleksi terkini busananya, tapi kali ini melihat kasut yang ada sentuhannya.

Ya! Bernard kini berkolaborasi bersama pereka kasut terkemuka, Giuseppe Zanotti.

“Koleksi kasut rekaan kami telah mula dilancarkan di London bersempena minggu fesyen Capital Februari lalu,” jelas Bernard yang kelihatan ceria memperkenalkan koleksi terbarunya.

Bernard secara peribadi memang amat teruja dengan kolaborasi ini dan memberi penghargaan kepada Zanotti tentang kerja sama hebat ini.

“Giuseppi Zanotti telah melengkapkan koleksi musim sejuk luruh 2011 saya dan sememangnya kasut yang dizahirkan amat sesuai dengan rekaan saya yang berwawasan dan menarik,” ujarnya.

Koleksi kasut ini menggabungkan penggunaan kulit, sutera satin dalam warna meriah. Potongan kasut ini juga mempunyai kolar di bahagian atasnya dan amat sesuai untuk melindungi kaki anda pada cuaca sejuk dan luruh.

Lebih mengujakan, Zanotti turut bersama-sama Bernard pada pentas peragaan di minggu fesyen yang berlangsung di London, Februari lalu.

“Ini memang sesuatu yang menakjubkan, gabungan ini begitu membanggakan saya,” katanya yang merujuk kolaborasi rekaan kasut dan koleksi pakaian.

Bernard juga mengakui dia dan Zanotti mempunyai komitmen yang sama dalam menghasilkan rekaan yang hebat dan hasil kerja yang tidak ternilai.

Kalau sudah bergelar pereka fesyen apa saja yang digayakan pasti menjadi perhatian.

Ketika memperkenalkan koleksi terbarunya baru-baru ini, Bernard memakai baju T bermotif belang. Di lehernya ada satu lilitan kain satin yang rupa-rupanya adalah tali leher.

“Semuanya tentang stail, apa-apa saja boleh nampak menarik asal pandai digayakan,” jelas lelaki ini.

Dalam koleksi rekaan terbarunya, Bernard lahir dengan koleksi aksesori suai padan yang ringkas bergaya.

Dengan tali khas untuk mengikatnya pemakai tidak akan berasa sulit dan penampilan anda pasti lain dari yang lain.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: