Thursday, March 31, 2011

Ratnah tipu umur?


RATNAH bersama mentornya, Afdlin Shauki.


SALAH satu syarat untuk menyertai program realiti terbitan TV3, Mentor musim kelima (Mentor 5) ialah peserta haruslah berusia 18 hingga 26 tahun.

Namun, baru-baru ini, Hits mendapat tahu protege Afdlin Shauki, Ratnah Awal berusia 28 tahun.

Berkesempatan menonton persembahan protege kumpulan A yang diadakan di Auditorium MBSA, Shah Alam, Ahad lalu, Hits terus menerpa Ratnah sejurus tamatnya siaran Mentor 5.

Tatkala persoalan mengenai usianya diajukan, Ratnah kelihatan terkejut dengan soalan tersebut.

Pada mulanya Ratnah enggan mengaku dia melepasi had umur yang telah ditetapkan ketika menghadiri sesi uji bakat Mentor 5.

Tetapi apabila terus didesak untuk dia bercakap benar, akhirnya anak jati Ampang, Selangor itu akur.

"Saya memang sedar dan tahu sangat-sangat yang usia saya melebihi had umur yang ditetapkan.

"Bukan niat untuk menipu sesiapa cuma ketika hadir pada sesi uji bakat, saya ingin melihat sejauh mana kemampuan saya untuk menceburi bidang nyanyian. Itulah yang menyebabkan saya 'langgar' syarat itu.

"Apabila terpilih untuk menjadi protege Afdlin, saya terkejut dan dalam masa yang sama beranggapan, mungkin saya diberi peluang kerana pihak penerbit (TV3) dan Afdlin percaya dengan bakat yang ada pada diri saya.

"Tanpa ada niat lain, saya bersyukur kerana diberi platform untuk kembangkan bakat nyanyian dengan menyertai Mentor.

"Sesungguhnya, tidak terdetik sedikit pun di hati saya ini untuk menipu sesiapa," ujarnya dalam nada kesal.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: