Friday, March 7, 2014

Penyanyi popular meriahkan MDF 2014



ANTARA barisan penyanyi yang akan menjayakan persembahan sempena MDF 2014 yang akan berlangsung di Stadium Nasional, Bukit Jalil pada 29 dan 30 Mac ini.


PROGRAM Malaysia Distro Fiesta (MDF) 2014 yang buat julung-julung kalinya diadakan di Stadium Nasional, Bukit Jalil pada 29 dan 30 Mac ini bakal menghimpunkan 500 pengusaha Distro dari seluruh negara anjuran Postoman Industries.
Distro, singkatan kepada Distribution Store atau Distribution Outlet merupakan sebuah aktiviti menjual pakaian, aksesori dan barangan kraf yang diusahakan oleh golongan remaja menerusi perusahaan Industri Kecil Dan Sederhana (IKS).
Pengarah Urusan Postoman Industries, Sharill Mohamad berkata, matlamat utama program berkenaan ialah untuk menyediakan platform kepada pengusaha Distro untuk menjual produk masing-masing dalam suasana santai dan menghiburkan.
"Bagi memeriahkan lagi MDF 2014 ini, kami telah mengundang seramai 30 selebriti popular, termasuk pemuzik underground yang akan membuat persembahan sepanjang dua hari program berlangsung.
"Selain menghiburkan pengunjung yang datang, mereka juga akan meluangkan masa untuk bermesra bersama peminat dan berkongsi pengalaman masing-masing dalam bidang muzik," ujarnya ketika ditemui semasa majlis pelancaran yang diadakan di VCR Cafe, Pudu, Kuala Lumpur baru-baru ini.
Antara barisan artis yang memeriahkan program berkenaan seperti Monoloque, Radhi (OAG), Tilu, Caprice, Reza Salleh, Yuka Kharisma, Lokman Aslam, Mafarikha, Mafarikha, Daly Filsuf dan Delisha.
Program yang baru kali pertama dianjurkan itu turut mendapat kerjasama daripada Malaysian Buskers Club, Achtung KL, Youth Buzzr, Underboss, Alibi Music, Terbang Concept dan Fotografia De Lyzard & Switchbox Development.
Menurut Sharill, untuk memeriahkan lagi program, terdapat beberapa acara lain yang disediakan kepada pengunjung seperti pertandingan Doodle, Graffiti Show, Underboss X-treme Sport, Mob Fest Autoshow, demonstrasi Set & Run Silk Screen, pertunjukkan fesyen dan pertunjukkan melukis batik.
Bercerita lebih lanjut tentang MDF 2014, Sharill menjelaskan dengan platform yang disediakan ini dapat membantu pengeluar produk mempromosikan barangan mereka kepada pengunjung yang datang.
Ujarnya, menerusi program ini juga ia mampu meningkatkan lagi mutu dan kualiti barangan Distro tempatan dan mewujudkan persaingan sihat dalam kalangan peniaga.
"Sebagai usaha menarik lebih ramai pengunjung untuk datang ke program ini, kami mengambil langkah untuk mengundang selebriti popular tanah air membuat persembahan sebagai salah satu tarikan.
"Menariknya, terdapat juga beberapa orang selebriti yang berminat untuk menjual produk keluaran sendiri seperti Mizz Nina," jelasnya.
Meskipun baru kali pertama dianjurkan, dia menganggarkan seramai 50,000 pengunjung yang akan hadir sepanjang tempoh dua hari MDF 2014 berlangsung.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: