Tuesday, March 11, 2014

Keperibadian kamar mandi



GOLONGAN wanita menyukai syampu yang berbau harum.


WAKTU mandi adalah masa paling intim untuk setiap orang. Selain bertujuan membersihkan badan daripada kotoran, mandi juga mengembalikan kesegaran tubuh. Justeru, penting bagi kita memaksimumkan keselesaan waktu mandi dengan menggunakan produk berkaitan yang tepat.
Setiap individu mempunyai turutan rejim membersih tersendiri. Pada asasnya, kebanyakan individu akan memulakannya dengan membersihkan wajah menggunakan pencuci muka pilihan masing-masing. Teknik tersebut sesuai digunakan pada waktu pagi agar tubuh tidak terkejut apabila disiram terus air sejuk atau panas.
Ia diikuti dengan menggosok gigi. Jika pada waktu malam, ia adalah rejim terakhir dilakukan sebelum masuk tidur. Pemilihan ubat dan berus gigi yang sesuai dengan gusi dan gigi dapat memberi kesegaran nafas pada pagi hari.
Apabila tubuh sedia untuk dijirus air, pastikan kelengkapan asas seperti sabun, syampu, pelembap dan span pembersih badan berada dalam lingkungan capaian. Mulakan mandian dengan meratakan air pada keseluruhan badan.
Kemudian, ambil sabun sama ada dalam bentuk cecair atau buku, sapukan pada badan. Kawasan yang perlu disabun adalah bermula dari leher hingga tapak kaki. Ingat, jangan sesekali menjadikan sabun badan sebagai pencuci muka dan rambut. Nilai pH sabun mandi mungkin berbeza dengan produk wajah dan syampu.
Usai bersabun, susuli dengan mencuci rambut. Di sini terletak puncak keselesaan mandian seseorang. Tanpa syampu yang betul, waktu mandi mungkin tidak memberikan kepuasan dan kesegaran kepada individu. Memilih syampu dan haruman yang sesuai dengan rambut mampu mempengaruhi mood mandian setiap orang.
HARUMAN syampu Herbal Essences mampu membangkitkan mood positif.


Kewangian
Bagi golongan wanita, proses pembelian syampu memerlukan penelitian. Setiap penutup botol syampu dibuka dan harumannya dihidu terlebih dulu. Jika aroma syampu itu mencetuskan keterujaan atau ketenangan, ia pasti dibeli.
“Perempuan memang gemarkan syampu berbau harum. Ia antara kriteria penting kepada mereka memandangkan rambut adalah mahkota bagi setiap wanita. Selain kelihatan cantik, rambut juga mesti wangi,” ujar Pengurus Komunikasi Procter & Gamble (Malaysia) Sdn. Bhd., Goh Seng Jone pada majlis pelancaran dua syampu baharu Herbal Essences.
Dua penulis blog tempatan, Ringo Tan daripada Cheeserland dan Jane Lau yang mewujudkan Chuckei turut hadir berkongsi kepentingan haruman syampu ketika waktu mandi.
Kongsi Lau, rejim mandian adalah waktu paling penting kepadanya. Ia merupakan momen paling peribadi untuk berasa bebas daripada sebarang kekalutan hidup. Disebabkan itu, kamar mandinya bagaikan spa di rumah yang berfungsi sebagai satu ruang yang menenangkan.
Ini ditambah dengan kehadiran haruman syampu Herbal Essences siri Jepun baharu yang membangkitkan mood positif.
“Ramai orang memuji haruman rambut saya dan ia membuatkan saya terus setia dengan syampu ini,” tambahnya.
Dua varian syampu Herbal Essences baharu terdiri daripada siri Touchable smooth dan Touchable moisture. Siri Touchable smooth dihasilkan dengan ekstrak ros merah jambu dan kamelia bagi merawat rambut kering, sementara syampu siri touchable moisture direka khusus untuk mereka yang mengalami rambut rosak dan sering terdedah kepada sinaran ultra ungu. Selain melindung daripada matahari, ia turut memberikan haruman daripada gabungan bunga osmanthus dan teh hijau.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: